Sarcina de lucru pentru elevi:
[Profesorul formează 6 grupe de elevi, pe trei niveluri de abilități matematice (grupele 1-2 abilități matematice reduse, 3-4 abilități matematice medii, 5-6 abilități matematice avansate) și va atribui fiecărei grupe câte o categorie de asimptote: orizontale (grupele 1-2, verticale gupele 3-4, respectiv oblice pentru grupele 5-6.]
Realizați un avizier virtual la nivelul clasei cu titlul „Asimptotele functiilor reale”, folosind Padlet. Documentul pe care îl veți avea la dispoziție va fi structurat pe 3 coloane (shelf), corespunzătoare celor 3 tipuri de asimptote.
Fiecare grupă va menționa: caracteristici ale domeniului de definiție al funcției, limite specifice, felul rezultatului așteptat (finit sau infinit) pentru anumite asimptote, va adăuga o fotografie sugestivă pentru o funcție ce admite acel tip de asimptotă. Apoi va încărca un clip video reprezentativ (un tutorial în care este explicat modul de determinare a ecuației asimptotei respective).
Timp de lucru: 30 minute.
În următoarele 15 minute, fiecare elev va consulta coloanele completate de celelalte grupe și va putea adresa întrebări colegilor sau va putea semnala greșeli, dacă e cazul.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere toate tipurile de asimptote pe care le pot avea funcțiile reale
Să precizeze limitele ce trebuie calculate pentru fiecare tip de asimptotă
Să scrie ecuația asociată fiecărui tip de asimptotă
Să prezinte unei audiențe o temă din domeniul Matematică, utilizând suporturi vizuale multimedia
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea avizierului online cu titlul „Asimptotele functiilor reale” folosind aplicația Padlet. Link-ul pentru padlet le este pus la dispoziție folosind googleclassroom. Lecția trebuie să se desfășoare în laboratorul de informatică sau elevii să aibă la dispoziție cel puțin 6-7 calculatoare. Este posibil și lucrul pe telefoanele mobile personale, dar necesită instalarea unor aplicații în prealabil. Elevii trebuie să identifice în mediul online și/sau în materia predată (în caiete) elementele necesare pentru determinarea tipului de asimptotă atribuit (domeniul de definiție al funcției, limite specifice, rezultat) și să le noteze în avizier, împreună cu o fotografie sugestivă și un clip video. Informațiile se pot trimite către avizier și sub formă de capturi ale notițelor adecvate din caiet (notațile matematice nu sunt accesibile în padlet). În acest mod, se vor consolida cunoștințele predate. Fiind un avizier pe care îl realizează în colaborare, elevii vor schimba idei și vor negocia (argumentat) valoarea unor resurse pentru prezentarea temei date - exersând capacități de comunicare, negociere, sinteză, rezolvare de probleme. De asemenea, vor putea consulta și ce au postat celelalte grupe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică (aplicate în domeniul Matematică).
Accesări: 972
Contribuitor: Rodica Șargu - Liceul Tehnologic Ion Bănescu, Mangalia (2020)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.