Sarcina de lucru pentru elevi:
La finalul orei de Engleză în timpul căreia elevii au aflat câteva informaţii de natură culturală specifice principalelor spaţii vorbitoare de limba engleză (Marea Britanie şi America), elevii vor primi următoarea temă pentru vacanţa de primăvară:
Intraţi pe avizierul virtual al clasei (Padlet) şi rezolvaţi temele ataşate acolo, respectând inscrucţiunile şi uilizând resursele postate.
Fiecare elev va urma paşii de mai jos:
1. Consultă avizierul virtual (https://padlet.com/user_name/8i6sw70z2xx4 parola : englishliterature) şi citeşte enunţul temei. Spaţiile vorbitoare de limba engleză au o cultură bogată, însă aceasta nu este reprezentată doar de informaţiile de natură istorică, politică sau de tradiţiile şi obiceiurile prezente. Cultura este întregită de către literatură care, pe lângă scopul didactic, prezintă într-o manieră indirectă specificităţile anumitor epoci, mentalităţile societăţii de la acea vreme, probleme de natură politică, etc.
Pentru a-ţi îmbogăţi bagajul de cunoştinţe de natură culturală, vizualizează filmuleţul încărcat pe avizierul virtual. Vor fi prezentaţi 10 dintre cei mai de seamă scriitori de literatură în limba engleză. În urma vizualizării videoclipului, scrie 3 informaţii esenţiale menţionate despre fiecare autor sau operă a sa. Alege, la final, romanul care ţi-a atras atenţia, dintre cele menţionate, citeşte-l şi redactează o idee pe care o consideri ca fiind reprezentativă pentru romanul respectiv.
2. Recapitulează cele discutate la clasă şi în urma vizionării videoclipului, încearcă să găseşti conexiuni între informaţiile menţionate la oră şi motivul care l-ar fi putut determina pe autor să abordeze în roman subiectul respectiv
3. Fiecărui elev îi este atribuit numele unui autor. Verifică lista şi află cine eşti. Caută informaţiile pentru a afla numele a trei mari creaţii literare scrise de acesta (link-ul pentru documentul uploadat pe Google Docs este disponibil pe Wall).
4. Consultă resursele (pagini cu text/video, link la dicţionarul Oxford) şi redactează informaţiile cerute.
5. Completează formularul cu răspunsurile la cerinţele:
Redactează trei informaţii esenţiale despre fiecare autor sau operă a sa menţionate în filmuleţ.
Ce roman ai citit?
Care consideri că este ideea reprezentativă pentru romanul respectiv?
Ce autor eşti?
Care sunt cele trei mari opere scrise de acesta?
5.a) (opţional) Citeşte răspunsurile colegilor.
6. Caută şi copiază un citat faimos al unuia dintre autorii studiaţi. Îl poţi introduce în Wordle (www.wordle.net). Modifică fontul, culorile etc. şi printează rezultatul.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin trei autori de limbă engleză, indicând câteva titluri din opera acestora
Să prezinte, pe scurt, în limba engleză, subiectul unui roman
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
-Durata aproximativă de redactare a temei este de 3 ore (timpul alocat citirii romanului depinde de dimensiunea acestuia şi de fluiditatea în citire a elevului) -elevii îşi vor realiza tema în vacanţa de privăvară -elevii vor accesa avizierul virtual şi vor citi instrucţiunile din enunţul temei -vor vizualiza videoclipul postat, vor căuta pe internet informaţiile necesare în scopul rezolvării cerinţelor şi vor merge la Biblioteca de Limbi Străine pentru a împrumuta romanul ales spre citire -aceştia vor consulta resursele postate pe avizierul virtual în vederea redactării temei (pagini web, dicţionar) -linkul către formularul Google Docs se află pe acelaşi Wall în Padlet; elevii vor redacta răspunsurile la cerinţele aflate în formular, acesta ajungând ulterior la profesor; răspunsurile fiecărui elev vor putea fi citite şi de către colegii acestuia
Accesări: 777
Contribuitor: Claudia-Elena Tătaru - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: video Padlet Google Docs dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.