Sarcina de lucru pentru elevi:
Aceasta temă este menită să vă facă să vă lărgiți orizontul din punct de vedere imaginativ și să vă determine să meditați asupra a ceea ce citiți.
Ceea ce vreau este ca voi să creați, folosind aplicația Padlet, un avizier/ o pagină care sa fie un fel de reprezentare vizuală a universului poveștii pe care o veți alege, un univers pe care il modelați după cum percepeți voi ce citiți. Practic, o să îmi arătați cum procesează mintea voastra cartea respectiva si cam ce vă imaginați.
Aceasta pagină trebuie sa includa cateva elemente obligatorii și ar fi minunat daca ati mai adauga voi unele in plus. Vă alegeți din lista de romane/ povesti una singura, pe care o cititi și pe care va axati cand rezolvati cerintele. Ce trebuie sa includa neaparat pagina voastra:
1. un paragraf care sa contina opinia voastra despre ce ati citit (a fost plictisitor sau nu si de ce/ elemente care v-au placut, impresionat, socat si asa mai departe)
2. un paragraf despre scena voastra preferata/ o scena care v-a ramas in minte (o povestiti pe scurt si spuneti de ce a produs un efect asupra voastra)
3. una /doua (sau mai multe) melodii din orice gen de muzica pe care le asociati fie cu povestea per ansamblu, fie cu un personaj, o scena, un anumit element, plus redarea pe scurt a motivului alegerii melodiei respective (nu trebuie sa scrieti foarte mult). Imaginati-va ca faceti un fel de soundtrack.
4. o lista cu minim zece cuvinte necunoscute, plus explicatiile lor, luate dintr-un dictionar englez-englez (sa nu uitati sa adaugati si numele, respectiv linkul catre dictionarul respectiv, daca este cazul)
5. minim doua imagini pe care le asociati cu povestea voastra. Pot fi poze cu anumiti actori pe care vi-i imaginati in locul unor personaje, poze cu diverse cladiri care ar putea fi in poveste sau pur si simplu imagini care va duc cu gandul la ceea ce cititi. Ar fi super daca ati include si poze facute de voi. Dar sa notati si pentru ce este fiecare poza- tot ca un fel de scurta explicatie, ca sa stiu la ce v-ati gandit.
6. pentru ca acum, în clasa a IX-a, învățăm cum sa facem eseuri narative, as dori sa scrieti unul de minim o pagina si jumatate, in care sa folositi minim doua cuvinte din lista voastra de cuvinte necunoscute. Si aici va las destul de multa libertate de alegere, dar in ce sens: puteti lua o propozitie din povestea pe care ati citit-o si aceasta sa reprezinte fie propozitia de inceput a eseului vostru, adica punctul vostru de plecare, sau invers, adica finalul. Puteti de asemenea sa scrieti un alt final pentru poveste, sa luati o scena si sa va imaginati cum ar fi din punctul de vedere al unui alt personaj sau ce s-ar fi intamplat in cazul in care cineva ar fi facut o alta alegere, sau daca brusc ar fi aparut niste forme de viata exterestra si asa mai departe. Important aici este ca ceea ce scrieti sa fie coerent , sa aiba o structura clara, sa aiba sens. Lasati-va imaginatia sa fie cat de libera vreti voi dar dupa ce scrieti reveniti dupa un timp la poveste si verificati daca toate elementele se imbina cum trebuie, daca ati respectat momentele subiectului si asa mai departe. Este ca si cum ati fi scriitori si vreti sa va trimiteti povestea la o editura.
Si, desigur, puteti adauga poze, melodii si pentru aceste eseuri narative. Mai puteti sa adaugati pe aceasta pagina tot felul de lucruri pe care le asociati cu povestea in timp ce cititi. Pot sa fie cat de iesite din comun vreti voi, atata timp cat si spuneti de ce ati adaugat chestia respectiva. Faceti si desene daca vreti.
Aceasta tema are ca data limită finalul semestrului – veți găsi tot ce v-am spus pe o pagina de pe padlet pe care o voi dedica clasei voastre.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să alcătuiască scurte paragrafe în limba engleză, în care să își exprime opinia cu privire la anumite aspecte ale romanului/ povestii citite
Să coreleze mesajul romanului/ poveștii citite cu o melodie sau o imagine/ serie de imagini
Să își motiveze alegerea, în limba engleză
Să scrie un eseu narativ în limba engleză
Să caute cuvintele necunoscute, utilizând un dicționar online
Să folosească vocabularul nou în contexte noi față de cele în care le-au descoperit
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea mentionata este menita sa fie o modalitate de evaluare pe o perioada mai lunga de timp, elevii avand la dispozitie tot semestrul pentru a o realiza (tema se anunta la inceput de semestru). Aceasta va fi facuta in mod individual, fiecare elev avand propria sa pagina pe site-ul padlet.com. Nu se scad puncte pentru greselile de scriere si asa mai departe, ci doar pentru neindeplinirea vreuneia din cerinte. Dupa incheierea perioadei de corectare a temelor, fiecare elev va primi in mod individual un link catre o pagina de padlet care va contine explicatii cu privire la anumite grelesi de exprimare, gramaticale, plus un set de indicatii, observatii , sfaturi si asa mai departe. Cele mai bune pagini vor si facute publice clasei, desi oricare elev poate face acest lucru daca doreste. Toate informatiile privitoare la sarcina de lucru se gasesc pe o pagina de padlet dedicata clasei (continutul paginii nu poate fi modificat decat de profesorul de la clasa). Ar fi de preferat ca elevii sa isi citeasca romanele in limba engleza, insa este bine si daca le citesc in romana, atata timp cat cerintele vor fi rezolvate in limba engleza, indiferent de nivelul de limba.
Accesări: 692
Contribuitor: Raluca-Georgiana Mihai - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet dicționare online
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.