Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a X-a >

Logaritmi. Proprietăți ale logaritmilor

Sarcina de lucru pentru elevi:

Cum în clasă sunteți 20 elevi, m-am gândit să formăm 5 grupe de câte 4 elevi.

Patru grupe vor realiza câte un test, folosind platforma Kahoot!, cu minim 5 întrebări, din lecția Proprietățile logaritmilor. Timpul de lucru este de 25 de minute. Aveți grijă la cum vă împărțiți sarcinile în interiorul grupei, cum selectați exercițiile propuse și răspunsurile propuse. Apoi, timp de 10 minute, cele 4 grupe vor rezolva încrucișat testele.

Cea de a cincea grupă este formată din elevii x, y, z și t despre care noi toți cunoaștem că au înclinații deosebite la matematică. Așa că, x va monitoriza grupa 1, y va monitoriza grupa 2, z va fi atent la grupa 3 și t va observa grupa 4. Ei vor fi atenți și la implicarea voastră în activitate. Dacă aveți nelămuriri sau contradicții legate de selectarea problemelor sau rezolvarea exercițiilor, vă puteți adresa lor.

Eu voi observa:
– diversitatea utilizării proprietăților în selectarea exercițiilor
– gradul de implicare în activitate al fiecărui elev
– gradul de dificultate al exercițiilor selectate
– analiza răspunsurilor date în urma parcurgerii testului.

Cei 4 elevi care vă monitorizează vor acorda puncte de la 1 la 5 fiecărei grupe pe care a monitorizat-o. Punctele acumulate vor contribui la nota finală pentru activitatea la clasă.

Selectarea celor 4 grupe se face prin numărarea până la 4. Cei cu unu vor forma grupa 1, cei cu 2 grupa 2 șamd.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să utilizeze proprietăți ale logaritmilor în rezolvări de exerciții
Să folosească corect terminologia și notațiile aferente logaritmilor
Să colaboreze în realizarea sarcinilor

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Mă aștept ca fiecare elev din interiorul grupei să se implice: unul selectează exercițiile, doi le rezolvă și unul verifică și scrie exercițiile. Vor utiliza telefoanele mobile. Elevii deja au aplicația instalată și au mai trecut prin sarcini similare. Foarte implicați vor fi și elevii care monitorizează fiecare grupă pentru că este onoarea lor în joc să nu se strecoare erori de rezolvare sau exercițiile selectate sa nu utilizeze aceleași proprietăți. Activitățile care combină atât instrumentele digitale cât și activitățile tradiționale sunt cele mai bine primite de către elevi.


Accesări: 1.069
Contribuitor: Isabela Luminița Mititelu - Liceul Ștefan Procopiu, Vaslui (2021)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Kahoot jocuri

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite