Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Educaţie fizică şi sport > Educație fizică > Clasa a V-a >

Mișcări motrice pentru gimnastica aerobică

Sarcina de lucru pentru elevi:

În echipe de câte 3, căutați pe Youtube o melodie preferată, pe care veți executa exerciții de mișcare, în ritmul melodiei. Creați o coregrafie simplă pentru 3-4 mișcări repetitive.

Apoi, în 20 de minute, realizați un film de 2 minute în care să explicați, pe scurt, mișcările de gimnastică aerobică (descompuse în mișcări componente) și valențele lor, indicând grupele de mușchi exersate.

Încărcați filmulețul pe grupul clasei. (Dacă doriți, puteți edita în ora de TIC sau acasă filmul realizat, adăugând explicații și decupând momentele filmate.)

Opțional: pregătiți un moment de gimnastică aerobică și exerciții motrice, combinate cu street dance, pentru serbarea școlii.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să exerseze pozițiile și mișcările segmentelor corpului
Să efectueze exerciții specifice de dezvoltare a calităților motrice
Să explice mișcări ale segmentelor corpului prin descompunerea în deprinderi sau mișcări componente, utilizând termeni specifici
Să ofere asistență și sprijin colegial în efectuarea elementelor acrobatice cu un grad scăzut de dificultate
Să exerseze structuri motrice proprii disciplinelor sportive, sub formă de întrecere/ concurs
Să analizeze contribuția personală la realizarea performanței grupului în cadrul întrecerii/ concursului

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Echipele de elevi își aleg o melodie preferată, apoi construiesc o serie scurtă de mișcări de gimnastică aerobică, pe ritmul melodiei. În echipă, analizează mișcările componente și se documentează pe Internet pentru a găsi formulări potrivite de prezentare a exercițiului elaborat. Apoi filmează 2 minute de exercițiu și explicații, în care prezintă mișcările create. O extensie valoroasă a activității ar consta în completarea și editarea filmului realizat, în orele de TIC. Filmele create sunt încărcate pe grupul clasei și vizualizate de toți elevii, contribuind astfel la completarea imaginii elevilor privind valoarea exercițiilor motrice pentru sănătate. Activitatea se poate continua în cadrul altor întâlniri, pentru construirea, cu ajutorul cadrului didactic, a unui moment de gimnastică aerobică sau street dance pentru serbarea școlii.


Accesări: 1.958

Alte activități pentru: Educație fizică Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: YouTube video

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite