Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Fizică > Clasa a X-a >

Motoare termice – hartă conceptuală

Sarcina de lucru pentru elevi:

În echipe de câte doi sau trei, consultați resursele video explicative:

  • youtube.com/watch?v=sdpp-zATRhQ

  • și youtube.com/watch?v=7p1lbuQmEm8

Apoi, utilizând informațiile din caiete și manualele de fizică, realizați o hartă conceptuală care să pună în evidență:

a) etapele pentru procesele suferite de gazele din cilindru la funcționarea motorului Otto, respectiv Diesel;
b) deosebirile dintre motorul Otto și motorul Diesel din punct de vedere al funcționării;
c) care dintre cele două motoare are un randament mai mare și cum poate fi crescut acesta.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Competențe cheie vizate:
1. Înțelegerea și explicarea unor fenomene fizice, a unor procese tehnologice, a funcționării şi utilizării unor produse ale tehnicii întâlnite în viaţa de zi cu zi;
2. Comunicarea.

Competențe specifice vizate:
1. Identificarea părților componente ale motoarelor termice şi explicarea funcționării acestora
2. Descrierea principalelor cicluri termodinamice – Otto, Diesel – p e baza cărora funcționează motoarele termice

La sfârșitul activității, elevii vor fi capabili:
1. să descrie funcționarea celor două tipuri de motoare, prin comparație, evidențiind deosebirile dintre acestea;
2. să precizeze care dintre cele două motoare are un randament mai mare și cum poate fi crescut acesta.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Tema vizează sistematizarea într-o hartă conceptuală a cunoștințelor însușite în urma parcurgerii temei „Motoare termice”. Elevii își vor dezvolta competențele de comunicare, competențele în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii, competențele digitale, precum și competențele personale, sociale și de a învăța să înveți. Ei vor studia materialele indicate, vor comunica între ei și își vor prezenta rezultatele activității în colaborare. Timpul de lucru avut la dispoziție este de 40 minute.


Accesări: 999
Contribuitor: Elena Humă - Liceul Economic Alexandru Ioan Cuza, Piatra Neamț (2022)

Alte activități pentru: Fizică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: YouTube

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite