Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Arte > Educaţie muzicală > Clasa a VII-a >

Muzica și identitatea culturală. Cântecul tradițional în era digitală

Sarcina de lucru pentru elevi:

Astăzi vom descoperi cum poate fi păstrat și reinterpretat un cântec tradițional românesc cu ajutorul tehnologiei! Ce veți face:

Ascultați două versiuni ale aceluiași cântec popular (ex. „Cine iubește și lasă”) – una în variantă tradițională, alta modernă (remix sau reinterpretare digitală).

Completați fișa digitală interactivă primită (Wordwall/ Forms/ Google Slides), răspunzând la întrebări despre:

  • Instrumentele folosite;
  • Tempo și ritm;
  • Emoțiile transmise;
  • Diferențele dintre cele două interpretări.

Lucrați apoi în perechi pentru a realiza o miniprezentare digitală (Canva sau Google Slides) cu titlul „Tradiție vs Tehnologie: cum sună patrimoniul în zilele noastre?”. În prezentare, veți include:

  • Un scurt comentariu comparativ;
  • O opinie personală;
  • O idee de promovare a muzicii tradiționale cu ajutorul tehnologiei (ex: podcast, remix, vlog etc.).

Veți prezenta pe scurt proiectul în fața colegilor, iar cele mai bune idei le vom încărca pe Padletul clasei.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

să recunoască elemente ale cântecului tradițional românesc (structură, tematică, expresivitate);
să compare două interpretări muzicale ale aceluiași cântec (una tradițională, alta reinterpretată digital);
să folosească aplicații digitale pentru audiție, analiză și prezentare (YouTube, Wordwall, Canva, Mentimeter etc.);
să formuleze opinii personale argumentate cu privire la păstrarea și promovarea muzicii tradiționale în societatea actuală.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lucra individual în prima parte (analiză auditivă ghidată), completând o fișă digitală interactivă pe baza a două înregistrări video/audio oferite de profesor. În partea a doua, vor lucra în perechi pentru a sintetiza ideile într-o prezentare digitală. Folosind platforme ușor accesibile (Canva, Google Slides, Padlet), vor colabora în timp real pentru a reda comparația muzicală într-un mod creativ și personal. Elevii vor avea acces la tablete, laptopuri sau propriile dispozitive, iar activitatea va fi susținută vizual cu ajutorul videoproiectorului sau tablei interactive.


Accesări: 7
Contribuitor: Ana-Maria Pavel - Liceul de Arte Victor Giuleanu, Râmnicu Vâlcea (2025)

Alte activități pentru: Educaţie muzicală Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Slides Google Sites Google Forms Canva

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite