Sarcina de lucru pentru elevi:
[Context: Clasa de elevi va fi împărțită în grupe de elevi eterogene conform stilurilor de învățare (auditiv, vizual, practic). Grupele de elevi vor extrage câte un cartonaș pe care va fi înscris un criteriu de clasificare și care va fi ținut secret față de celelalte grupe.]
Realizați, în cadrul grupului, un nor de cuvinte care să ilustreze criteriul de clasificare înscris pe cartonașul primit:
- prezentați colegilor din celelalte grupe la videoproiector norul de cuvinte realizat;
- identificați criteriul de clasificare prezentat în norul de cuvinte realizat de fiecare grupa;
- completați/ corectați informațiile prezentate de fiecare grupă – dacă este cazul.
Timp de lucru: 15 minute pentru realizarea norului de cuvinte; 10 min pentru raportarea sarcinii de lucru.
Pentru nori de cuvinte, utilizați aplicația WordArt/ WordClouds/ WordItOut.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice criteriile de clasificare ale niturilor;
Să asocieze fiecărui criteriu de clasificare tipurile de nituri corespunzătoare;
Să argumenteze asocierile criteriu de clasificare – tipuri de nituri.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Clasa va fi împărțită în grupuri de câte 3-4 elevi. Grupele vor fi eterogene conform stilurilor de învățare (auditiv, vizual, practic). Fiecare grup va avea repartizat un calculator. Pe catedră va exista un bol cu diferite cartonașe. Pe fiecare cartonaș este înscris un criteriu de clasificare pentru care elevii vor realiza norul de cuvinte și care va fi păstrat secret față de celelalte echipe. Un reprezentant din fiecare grupă va fi invitat să extragă un cartonaș din acest bol. În echipă, fiecare grup va realiza norul de cuvinte care să conducă la criteriul înscris pe cartonaș. Norul de cuvinte realizat de fiecare grup de lucru va fi proiectat pe ecranul videoproiectorului, pe rând. În momentul proiectării unui nor de cuvinte realizat de un grup, celelalte grupuri din clasă vor fi invitate să identifice după cuvintele care alcătuiesc norul creat criteriul de clasificare și să-și argumenteze răspunsul. Elevii vor completa sau corecta după caz informațiile prezentate de fiecare echipă, cu ajutorul profesorului. Creativitatea elevilor cu privire la realizarea norului de cuvinte(culoare, fundal, font etc) va fi răsplătită cu puncte bonus.
Accesări: 782
Contribuitor: Monica Ceucă-Diaconescu - Colegiul Ștefan Odobleja, Craiova (Dolj) (2021)
Alte activități pentru: Ştiinţe Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: WordItOut WordClouds WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.