Sarcina de lucru pentru elevi:
Formați grupuri de câte 4 elevi și alegeți împreună un pastel al lui Vasile Alecsandri în care se realizează descrierea unui anotimp. Utilizând aplicația Kahoot (https://kahoot.it/), veți realiza un chestionar virtual pe baza pastelului ales, pe care îl veți adresa colegilor. Veți realiza 6 întrebări, fiecare având minim 3 variante de răspuns. Întrebările voastre vor trebui să se construiască în jurul următorilor itemi:
- identificare a cel puțin două mijloace artistice utilizate în descrierea pastelului;
- detectarea cât mai multor cuvinte care aparțin unui câmp lexical legat de anotimpuri;
- analiza elementelor de versificație care apar în poezie (Spre exemplu: În pastelul „Sfârșit de toamnă”, rima este….+variantele de răspuns)
- recunoaștere a cel puțin două trăsături ale pastelului, ca specie a genului liric.
Grupurile vor avea la dispoziție 20 de minute. Elevii vor trebui să proiecteze poezia aleasă utilizând videoproiectorul. Poezia va rămâne vizibilă grupului-clasă pe toată durata desfășurării chestionarului. Elevii vor oferi colegilor numărul de cameră pentru a rezolva chestionarul individual.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice minim două mijloace artistice utilizate în descrierea pastelului;
Să analizeze cel puțin un element de versificație existent în textul ales;
Să detecteze cel puțin 4 cuvinte care aparțin unui câmp lexical existent în text;
Să recunoască minim două trăsături ale pastelului, ca specie a genului liric.
Să diferențieze pastelul de alte specii ale genului liric.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor forma grupe de câte patru elevi și vor alege împreună un pastel din cele 10 propuse de profesor. Utilizând aplicația Kahoot, elevi vor realiza un chestionar virtual pe baza pastelului ales, pe care, la final, îl vor adresa colegilor. Elevii vor concepe 6 întrebări, cu minim 3 variante de răspuns. Elevii vor construi întrebările în funcție de indicațiile oferite de profesor în următorii itemi: - identificare a cel puțin două mijloace artistice utilizate în descrierea pastelului; - detectare a cât mai multor cuvinte care aparțin unui câmp lexical legat de anotimpuri; - analiza elementelor de versificație care apar în poezie; - recunoaștere a cel puțin două trăsături ale pastelului, ca specie a genului liric. După terminarea timpului de lucru alocat, grupurile de elevi își vor alege un lider care va veni în fața clasei. Utilizând videoproiectorul, elevul va proiecta pastelul ales pe tot timpul desfășurării chestionarului. Liderul va oferi clasei numărul de cameră la care pot accesa chestionarul. Elevii vor răspunde la întrebări individual, apoi corectarea răspunsurilor va fi ghidată de liderul echipei și de profesor. După parcurgerea tuturor chestionarelor, elevii vor alege cel mai reușit chestionar și, împreună cu profesorul, vor formula concluzii referitoare la eficiența acestei activități.
Accesări: 469
Contribuitor: Laura-Andreea Stoica - Facultatea de Litere (2019)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.