Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un joc virtual cu titlul „Organizarea materialului genetic la virusuri și procariote – Numele Vostru”, utilizând aplicația ClassTools.net, informațiile din manual și pe cele predate de mine. Veți găsi link-ul pentru aplicație pe avizierul virtual al clasei. Jocul va avea minim 10 întrebări, iar fiecare întrebare trebuie să aibă 3 variante de răspuns.
Salvați jocul și încărcați linkul pe avizierul virtual al clasei (în Lino) pentru a-l putea utiliza ora următoare, când vom folosi 3 jocuri pentru a face recapitularea pentru viitorul test.
Aveți la dispoziție 3 zile pentru a realiza și a încărca acest joc.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să evidențieze structura unui virus, denumind componentele esențiale ale acestora (de exemplu virusul gripal) pe baza desenului realizat de către profesor.
O2. Să clasifice tipurile de virusuri ARN și ADN și să enumere cel puțin două exemple de virusuri din cele două categorii pe baza imaginilor prezentate de profesor și a celor existente în manual.
O3. Să descrie modul de împachetare a cromozomului bacterian pe baza desenului realizat de către profesor.
O4. Să clasifice materialul genetic la procariote (principal și accesoriu) și să dea exemple de pasmide pe baza informațiilor prezentate anterior de către profesor.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Durata aproximativă de lucru este estimată la 3 ore. Elevii vor accesa avizierul virtual al clasei (creat în prealabil de către profesor) unde vor găsi linkul pentru aplicația ClassTools.net necesară realizării temei. Ei vor deschide aplicația și vor iniția jocul alegând opțiunea „Arcade Game/ Flashcard Generator". După ce au ales această opțiune, o să le apară o altă pagină, de data aceasta ei alegând „Create a new Game". Elevii o să scrie titlul jocului „Organizarea materialului genetic la virusuri și procariote - Ionel Popescu" (de exemplu). Apoi elevii, utilizând informațiile din caiet și pe cele din manual vor compune 10 întrebări. La fiecare întrebare, vor pune câte trei răspunsuri. Dacă nu o să înțeleagă cum se așează răspunsurile corecte, elevii vor utiliza opțiunea „Help/ Example". Vor scrie o întrebare, apoi o să pună "*" primul răspuns o să fie cel corect, apoi vor pune "*" pentru următorul răspuns, ce este incorect, și încă o "*" pentru următorul răspuns incorect. După ce vor scrie cele 10 întrebări, elevii vor apăsa pe butonul „submit". Ca parolă ei vor trece numele lor. Apoi vor apăsa pe butonul de „Share" și vor alege opțiunea „URL Link/ Embed Code". Ei vor copia codul URL și îl vor încărca pe avizierul clasei.
Accesări: 2.213
Alte activități pentru: Biologie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Lino Classtools
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.