Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un avizier virtual cu titlul „Perioada interbelică”, cu ajutorul aplicației Padlet, discutând apoi despre 3 scriitori din această perioadă și analizând pe larg operele lor.
Alegeți două romane ale experienței și un roman psihologic. (Fiți atenți, aceste romane trebuie să fi fost studiate în clasă.)
Sub fiecare scriitor, veți insera o poză, apoi veți preciza, pe larg, întreaga lor operă. Veți adăuga păreri proprii despre romanele citite ale fiecărui autor, selectând scurte citate, pe baza cărora vă veți susține punctul de vedere.
Alegeți apoi un fragment dintr-un roman preferat și, cu ajutorul aplicației Wordle, realizați un „nor de cuvinte”, fără a preciza numele autorului, cât și al romanului din care a fost extras fragmentul.
În pagina de lucru a clasei din aplicația Padlet, adăugați link-ul cu avizierul vostru virtual și cel al aplicației Wordle, cu exercițiul de descoperire al autorului și titlul romanului, pentru a putea fi citit și rezolvat de colegi.
Temă pentru săptămâna viitoare.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască scriitorii din perioada interbelică
Să dea exemple de romane ale experienței, romane psihologice
Să își expună liber punctul de vedere despre romanele citite, punct de vedere întărit de citate din romane
Să prezinte clasei informațiile despre autorii studiați și despre operele lor
Să abordeze într-un mod critic și personal opera scriitorilor canonici
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor realiza un "avizier" virtual la Limba și literatura română în aplicația Padlet, denumindu-l "Perioada interbelică". Aici, ei trebuie să prezinte viața a trei scriitori interbelici, cât și câte o operă de-a acestora. Acești scriitori trebuie să fi fost neapărat studiați la clasă, această temă având drept scop consolidarea informațiilor transmise de către profesor în lecțiile anterioare. Sub numele fiecărui scriitor va fi inserată o fotografie, vor fi notate date generale și operele scrise. Se va alege câte un roman al fiecărui autor, pe care elevul să îl analizeze succint, realizând un comentariu propriu despre operă, întărind ideile proprii prin inserarea unor citate din roman. Prin această aplicație, elevii vor dovedi că au citit romanele și le-au interpretat într-un mod personal. La final, cu ajutorul aplicației Wordle, vor realiza un "nor de cuvinte" , cuprinzând un fragment dintr-un roman preferat, fără a preciza numele romanului sau al autorului, lâsând această sarcină în seama colegilor. Ambele linkuri de la aceste două sarcini vor fi inserate pe pagina de lucru a clasei din aplicația Padlet, pentru a fi citite de către colegi și pentru ca "norul de cuvinte" să fie realizat de colegi.
Accesări: 981
Contribuitor: Madalina Georgiana Osnaga - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.