Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a IX-a >

Pământul – o entitate a Universului. Universul și Sistemul solar. Hartă conceptuală

Sarcina de lucru pentru elevi:

Folosind informațiile din manual, bibliografia oferită la începutul anului școlar, internetul realizați o hartă conceptuală având ca tema: Luna – satelitul natural al Pământului, folosind unul dintre următoarele instrumente: Coggle, Canva, Goconqr, Mindomo, Popplet, MindMeister, MindMup. Acestea sunt câteva sugestii, puteți folosi orice instrument care oferă această posibilitate.

Veți parcurge următoarele etape:
Etapa 1. Documentare, extragerea informațiilor relevante, clarificări – o săptămână.
Etapa 2. Realizarea hărții conceptuale – 1 săptămână.

Aveți în vedere:

  • corectitudinea informațiilor științifice;
  • relevanța acestora;
  • identificarea a cât mai multor relații de tip cauză-efect;
  • caracterul interdisciplinar al informațiilor selectate (geografie, fizică, literatură, mitologie etc).

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Utilizarea terminologiei ştiinţifice şi disciplinare specifice (concepte, noţiuni) pentru prezentarea unei informaţii pertinente;
2. Argumentarea unui demers explicativ;
3. Elaborarea unor materiale de studiu, folosind diferite instrumente și prezentarea lor în clasă, punând în practică munca în echipă și principiul clasei inversate (flipped classroom), în scopul dezvoltării gândirii critice și colaborative;
4. Realizarea unor prezentări/expuneri sub formă orală sau scrisă a realității geografice, pe baza observațiilor directe și indirecte, utilizând sisteme informaționale geografice, în scopul înțelegerii și aprofundării unor concepte geografice;
5. Realizarea de hărți conceptuale și diagrame colaborative, cu ajutorul instrumentelor digitale, folosind concepte și noțiuni din domeniul geografiei fizice, pentru dezvoltarea inteligenței spațiale;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii își vor împărți sarcinile de lucru și își vor oferi unul altuia suport. În caz de nevoie, fiecare grupă are dreptul de a cere maximum o clarificare, sugestie de la profesor. După parcurgerea etapei de documentare , elevii vor realiza harta conceptuală, utilizând acele informații pe care le consideră relevante și interesante pentru cei care vor viziona prezentarea. De asemenea trebuie sa dovedeasca o bună stapânire ainformațiilordin bibliografia utilizată pentru a putea răspunde la eventualele întrebări.


Accesări: 796

Alte activități pentru: Geografie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Popplet Mindomo MindMup Mindmeister Go Conqr Coggle Canva

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite