Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi o prezentare, prin intermediul aplicației bubbl.us, cu tema „Structuri patrimoniale”, pornind de la cuvântul-nucleu „Patrimoniul – obiect al contabilităţii”, de la care urmează să se facă conexiuni între ideile scrise de către voi.
Se împarte clasa în grupe a câte șapte elevi (4 grupe a câte 7 elevi).
Va trebui să vă reamintiți cunoştinţele obţinute anterior şi să ordonați conceptele și caracteristicile în funcţie de relaţiile dintre ele. Fiecare grupă notează toate ideile legate de temă.
Profesorul realizează un avizier virtual cu titlul „Structuri patrimoniale”, utilizând Padlet (padlet.com), în care fiecare echipă să poată posta linkul către prezentare.
Fiecare grupă va putea folosi texte, fotografii și clipuri video reprezentând temele date, iar un reprezentant desemnat de comun acord și prin consultare cu ceilalți membri organizează informațiile.
La finalul perioadei, un reprezentant al fiecărei echipe va posta linkul către harta conceptuală pe avizierul creat anterior de profesor, pentru a putea fi vizualizată de toate echipele și de profesor.
Mai apoi, în clasă, profesorul va adăuga la rândul său varianta sa de hartă conceptuală și vă va acorda timpul necesar pentru a o analiza și compara cu propriile hărți. Este esențial ca acest proces să aibă loc de față cu profesorul pentru ca voi să îi puteți pune întrebări legate de harta sa.
Dacă este cazul, cu întregul colectiv, se va realiza o prezentare revizuită în cadrul căreia profesorul împreună cu voi combină toate hărțile într-o hartă conceptuală completă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie structura patrimoniului – obiect al contabilităţii;
Să identifice ecuaţia de echilibru a patrimoniului ca obiect al contabilităţii;
Să identifice criteriile de clasificare a bunurilor economice, capitalului propriu şi a datoriilor;
Să prezinte modul de grupare în activul patrimonial a bunurilor economice, respectiv în pasivul patrimonial a capitalului propriu şi a datoriilor.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii sunt împărţiţi pe gupe. Fiecare grupă trebuie să cunoască și să sistematizeze foarte bine informațiile despre patrimoniu și modul de structurare a acestuia. Fiecare grupă trebuie să realizeze prin intermediul aplicaţiei bubbl.us o prezentare originala și corectă din punct de vedere științific, utilizând relațiile dintre informațiile studiate. Unele grupe vor structura mai bine elementele patrimoniale de activ , altă grupă pe cele de pasiv. Unele vor avea in vedere și structura juridică a ptrimoniului. Elevii îşi vor împărţi între ei sarcinile de lucru în cadrul grupei: doi elevi se vor ocupa de structura activului patrimonial, alți doi elevi se vor ocupa de structura pasivului patrimonial, doi se vor ocupa de structura juridică a patrimoniului, altul va asambla întreaga schiţă în aplicaţie. Acest exercițiu va avea în vedere atât activităţi individuale, cât şi în colaborare. La finalul lecţiei desfăşurată prin metodele aplicate, se va observa că: • elevii şi-au sistematizat şi actualizat informaţiile despre patrimoniu, ca obiect al contabilităţii, informaţiile folosindu-le apoi în lecţiile despre evidenţa contabilă a elementelor patrimoniale; • şi-au dezvoltat capacitatea de organizare şi evidenţă a patrimoniului, de înţelegere a structurii patrimoniului; • şi-au însuşit competenţa de comunicare; • solicitarea şi implicarea învăţării prin cooperare, cu valorificarea potenţialului intelectual şi de iniţiativă a fiecărui elev; • stimulează şi dezvoltă imaginaţia dublată de gândire, spirit de observaţie, capacitatea de redescoperire a cunoştinţelor şi generează satisfacţia reuşitei individuale şi în grup, atunci când activitatea este încununată cu succes; • stimulează interdependenţa pozitivă, deprinderea şi uşurinţa de a combina idei, cântărirea tuturor argumentelor şi selectarea soluţiilor bune.
Accesări: 921
Contribuitor: Cristina Zamciuc - Colegiul Economic Octav Onicescu, Botoșani (2020)
Alte activități pentru: Economie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Padlet Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.