Sarcina de lucru pentru elevi:
Tema voastră pentru acasă presupune parcurgerea următorilor pași:
1. Veți fi împărțiți în grupe de câte 4-5 și veți avea de realizat un proiect în care să prezentați unul din regimurile totalitare: comunismul sau nazismul.
2. Alegerea temei proiectului se va realiza prin tragere la sorți.
3. Veți folosi aplicația Padlet pentru a realiza proiectul.
4. Veți avea în vedere următoarele aspecte:
- simbolurile ideologiilor/ regimurilor politice;
- principalii lideri ai regimurilor totalitare de extremă stângă sau de extremă dreaptă;
- definirea termenilor istorici specifici regimului politic pe care îl aveți de prezentat;
- principalele caracteristici ale comunismului/ nazismului.
5. Ca resurse puteți folosi textele și imaginile din manual precum și surse online. Puteți adăuga inclusiv linkuri ale unor locații sau filme de pe Internet.
6. Timpul alocat pentru realizarea proiectului este de o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească termenii istorici – concepte: nazism, comunism, extremă stângă, extremă dreaptă, antisemitism, bolșevism, Gulag, Holocaust
Să precizeze simbolurile celor două ideologii/ regimuri politice, comunismul și nazismul
Să enumere principalii lideri ai regimurilor totalitare de extremă stângă și de extremă dreaptă
Să identifice principalele caracteristici ale regimurilor totalitare de extremă stângă și de extremă dreaptă
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor accesa aplicația Padlet (https://padlet.com) și vor trebui să se organizeze: cine caută imaginea și eventual alege titlul, cine scrie termenii istorici specifici regimului politic, cine identifică principalele caracteristici ale regimului politic, cine se ocupă de simboluri și lideri reprezentativi și cine caută imagini și scurte secvențe din filme care pot fi inserate în proiect. Elevii vor folosi capacități de comunicare și colaborare, completându-și reciproc informațiile predate în clasă și astfel consolidându-le. De asemenea vor exersa capacități de sinteză în realizarea proiectului, dar și de analiză și creativitate.
Accesări: 933
Contribuitor: Nicoleta Camelia Bucurică - Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Ploiești (2022)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a VII-a Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.