Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a XI-a >

Perioada interbelică. Orientări tematice în romanul interbelic

Sarcina de lucru pentru elevi:

Alegeţi una dintre cărţile lui Liviu Rebreanu din bibliografie (Pădurea spânzuraţilor, Răscoala, Ion, Ciuleandra) şi vizionaţi ecranizarea acesteia. Aveţi pregătite atât cărţile, cât şi filmele pe https://www.symbaloo.com/mix/perioadainterbelica .

Faceţi o scurtă comparaţie între carte şi filmul acesteia, având în vedere: momentul publicării cărţii, momentul apariţiei ecranizării, temele regăsite în roman şi/sau în film, rolul romanului şi al filmului. Puneţi aceste informaţii întru-un avizier virtual Padlet, de tip Canvas.

La final, postaţi link-ul către avizierul vostru virtual în avizierul clasei: https://padlet.com/mirunamariab/n07u30pprrn2 (parola: 11A).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enunțe cel puțin trei trăsături ale perioadei interbelice, cu exemple din romanele lui Liviu Rebreanu
Să enumere cel puțin trei teme regăsite în romanele lui Liviu Rebreanu;
Să discute despre rolul şi impactul operelor lui Liviu Rebreanu în perioada interbelică.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor rezolva tema individual; interval de timp: două săptămâni. Elevii vor accesa resursele online propuse de profesor pe Symbaloo şi vor face o comparaţie între una dintre cărţile lui Liviu Rebreanu şi ecranizarea sa. Elevii se vor concentra pe trăsăturile perioadei interbelice şi modul în care aceasta influneţează modul autorului de a scrie, pe temele romanelor şi pe importanţa lor în epocă şi vor accentua asemănările şi deosebirile dintre roman şi film. Toate informaţiile găsite vor fi puse de către elevi într-un avizier virtual propriu, urmând să posteze tema pe avizierul clasei pentru toţi ceilalţi colegi. Profesorul va prezenta câteva exemple dintre temele realizate la ora următoare.


Accesări: 1.974
Contribuitor: Miruna Bordea - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Symbaloo Padlet Canva

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite