Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a XI-a >

Perioada interbelică. Orientări tematice în romanul interbelic

Sarcina de lucru pentru elevi:

Alegeţi una dintre cărţile lui Liviu Rebreanu din bibliografie (Pădurea spânzuraţilor, Răscoala, Ion, Ciuleandra) şi vizionaţi ecranizarea acesteia. Aveţi pregătite atât cărţile, cât şi filmele pe https://www.symbaloo.com/mix/perioadainterbelica .

Faceţi o scurtă comparaţie între carte şi filmul acesteia, având în vedere: momentul publicării cărţii, momentul apariţiei ecranizării, temele regăsite în roman şi/sau în film, rolul romanului şi al filmului. Puneţi aceste informaţii întru-un avizier virtual Padlet, de tip Canvas.

La final, postaţi link-ul către avizierul vostru virtual în avizierul clasei: https://padlet.com/mirunamariab/n07u30pprrn2 (parola: 11A).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enunțe cel puțin trei trăsături ale perioadei interbelice, cu exemple din romanele lui Liviu Rebreanu
Să enumere cel puțin trei teme regăsite în romanele lui Liviu Rebreanu;
Să discute despre rolul şi impactul operelor lui Liviu Rebreanu în perioada interbelică.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor rezolva tema individual; interval de timp: două săptămâni. Elevii vor accesa resursele online propuse de profesor pe Symbaloo şi vor face o comparaţie între una dintre cărţile lui Liviu Rebreanu şi ecranizarea sa. Elevii se vor concentra pe trăsăturile perioadei interbelice şi modul în care aceasta influneţează modul autorului de a scrie, pe temele romanelor şi pe importanţa lor în epocă şi vor accentua asemănările şi deosebirile dintre roman şi film. Toate informaţiile găsite vor fi puse de către elevi într-un avizier virtual propriu, urmând să posteze tema pe avizierul clasei pentru toţi ceilalţi colegi. Profesorul va prezenta câteva exemple dintre temele realizate la ora următoare.


Accesări: 1.461
Contribuitor: Miruna Bordea - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Symbaloo Padlet Canva

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite