Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a V-a >

Personajul literar. Cireșarii

Sarcina de lucru pentru elevi:

Citiți textul: (extras din „Cireşarii – Cavalerii florii de cireș” de Constantin Chiriţă).

Numiți cinci trăsături fizice și cinci trăsături morale ale personajului principal.
Identificați câte un cuvânt sau câte o secvență din text care să susțină trăsăturile menționate.

Prezentați răspunsurile voastre sub formă de… (a) nor de cuvinte, (b) hartă conceptuală, (c) avatar virtual.
(Elevii pot realiza fie câte un nor de cuvinte pentru portretul fizic, respectiv pentru portretul moral, fie o hartă conceptuală având în centru personajul principal, la nivel median trăsăturile acestuia și, ca ultim nivel, secvențele din text. De asemenea, pot alege să redea răspunsul prin intermediul unui avatar virtual.)

În cazul unei clase cu nivel peste medie și abilitați digitale satisfăcătoare, sarcina poate fi enunțată astfel: Elaborați un nor de cuvinte/ o hartă conceptuală prin care să arătați cinci trăsături fizice și cinci trăsături morale ale personajului principal, susținându-le cu secvențe din text.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să numească trăsături ale personajului principal dintr-un text dat.
Să identifice secvențe de text care să susțină trăsăturile personajului principal.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor întocmi o lista de trăsături ale personajului, apoi vor sublinia secvențele care ii ajuta sa dovedească trăsăturile menționate și abia în ultima etapă vor elabora norul de cuvinte sau harta conceptuală. Consider că activitatea îi ajută pe elevi să înțeleagă complexitatea unui personaj literar și, prin extensie, varietatea de trăsături ale fiecărui om. De altfel, ca reflecție, elevii pot identifica trăsături comune ale lui Victor cu ale prietenilor/ colegilor/ cunoscuților.


Accesări: 1.547
Contribuitor: Denisa Violeta Dumitrescu - Școala Gimnazială Carol I, Călărași (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: WordClouds Voki SpicyNodes MindMup Mindmeister

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite