Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică și explorarea mediului > Clasa a II-a >

Plante și animale: Nevoi de bază. Poveștile naturii (1)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Plecând de la temele discutate în orele anterioare (plantele și mediile de viață), le comunic elevilor că, timp de 4 săptămâni vom încerca să realizăm o temă pentru acasă sub forma unui experiment. Vor urmări filmulețul de la următorul link: https://www.youtube.com/watch?v=9hMjlGYBHRk

Ce au de făcut elevii? Trebuie să realizeze următoarele sarcini: plantele care au fost semănate și au crescut, la școală, le vor duce acasă. O plantă va fi pusă într-o zonă în care are lumină, căldură și va fi udată periodic, iar cealaltă plată într-o zonă fără lumină, căldură și va fi udată periodic. Voi trimite elevilor, pe e-mail, o fișă de observație, aceștia completând-o electronic. Ei trebuie să urmărească zi de zi ce se întâmplă cu ambele plante.

O altă sarcină este aceea de a fotografia zilnic plantele și de a încărca fotografiile realizate într-un folder.

Pentru a se putea documenta mai bine, recomand elevilor sa caute informații pe internet despre condițiile de viată ale plantelor.

La încheierea perioadei de experiment, fiecare elev prezintă fișa de experiment însoțită de suportul vizual (fotografiile) și se vor trage concluzii.

[Posibilă continuare a acestei activități: https://digitaledu.ro/plante-si-animale-nevoi-de-baza-povestile-naturii-2/]

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să descopere influența factorilor de mediu asupra plantelor, observând comportamentul acestora
Să noteze datele colectate într-un tabel, sesizând diferențele apărute
Să colecteze informații de pe internet pentru a susține activități practic-aplicative

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii, împreună cu familia, vor observa comportamentul plantelor așezate în diferite locuri. Curiozitatea îi va determina să urmărească zilnic ce schimbări intervin.


Accesări: 778

Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: YouTube Google Drive

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite