Sarcina de lucru pentru elevi:
Citiți cu atenție textul „Repararea fântânii” (fragment din „Un yankeu la curtea Regelui Arthur”) de Mark Twain. Lucrați în grupe de câte trei elevi pentru a îndeplini următoarele sarcini:
1. Delimitați în fragmente logice textul citit.
2. Formulați ideea principală pentru fiecare fragment identificat. Postați planul de idei astfel obținut la avizierul virtual (o pagină pe Padlet).
3. Citiți toate planurile de idei expuse de colegi. Menționați câte o asemănare și o deosebire între planul vostru de idei și cel sau cele ale colegilor, prin câte un comentariu la cel puțin 5 planuri ale colegilor.
4. Efectuați eventuale modificări în planul vostru de idei, asa cum considerați acum ca este potrivit.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să delimiteze în fragmente logice un text narativ;
Să formuleze ideile principale corespunzătoare fragmentelor identificate într-un text narativ.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii împart textul în fragmente, urmărind etapele acțiunii. În cazul unor divergente de opinie pe care nu reușesc sa le rezolve singuri, intervine, ghidând discuția, profesorul. Odată delimitate fragmentele, fiecare grup formulează ideile principale, negociind forma lor finală. Planurile de idei astfel obținute le postează la avizierul virtual (de pe Padlet), astfel încât sa fie vizibile tuturor elevilor. Aceștia observa asemănările și deosebirile dintre planurile de idei și, ghidați de profesor, formulează regulile de elaborare a planului simplu de idei (sa respecte etapele acțiunii, ideile sa fie formulate ca enunț, sa fie concise/ sintetice/ fără elemente nesemnificative etc.). Deschideri spre lecția următoare: În urma elaborării planului simplu de idei, elevii obțin elemente de sprijin în identificarea personajului principal - este cel mai des menționat în ideile formulate de ei. Pe lângă competențele de receptare a mesajului scris, într-o astfel de activitate sunt antrenate competențele de comunicare orală ale elevilor, abilitățile de formulare și de susținere a unei opinii personale, abilitățile de negociere și de cooperare.
Accesări: 2.020
Contribuitor: Denisa Violeta Dumitrescu - Școala Gimnazială Carol I, Călărași (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.