Sarcina de lucru pentru elevi:
Întocmiți un avizier virtual (vision board) cu titlul „Celebrarea poetului național Mihai Eminescu” folosind programul Padlet sau orice altă aplicație potrivită (ex.: Genially, Canva etc).
Trebuie să prezinte opera poetului Mihai Eminescu. Veți avea de prezentat 5 dintre cele mai importante poezii ale scriitorului, pe care le-ați studiat de-a lungul anilor sau pe care le îndrăgiți foarte mult, dar care să cuprindă principalele teme de referință ale autorului. Veţi scrie numele fiecărei poezii, veţi adăuga o imagine sugestivă, precum și una sau două strofe selectate de voi, care să cuprindă ideea centrală, să sintetizeze mesajul transmis.
Alegeţi-vă apoi o singură poezie a acestuia, care v-a plăcut cel mai mult, şi utilizând, aplicaţia Wordle, realizaţi un nor de cuvinte, fără să precizați titlul poeziei.
Ulterior, veţi insera linkul către avizierul virtual creat, precum şi pe cel către textul reorganizat al poeziei, în pagina de lucru a clasei voastre din aplicaţia Padlet, astfel încât colegii care îl vor citi să descifreze versurile și să descopere titlul acesteia.
Timp de lucru: 5 zile/ în perioada vacanței
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice simbolurile specifice creației eminesciene prin cuvintele cheie
Să analizeze critic informațiile identificate cu ajutorul altor surse, legate de opera poetului național
Să sintetizeze informațiile identificate
Să prezinte opera marelui scriitor
Să utilizeze modalități alternative de exprimare în vederea susținerii unui punct de vedere pertinent
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au de realizat unui „avizier’’ virtual cu titlul „Celebrarea poetului național Mihai Eminescu” folosind aplicaţia Padlet. Ei trebuie să vorbească despre opera poetului Mihai Eminescu. Vor avea de prezentat 5 dintre cele mai importante poezii ale scriitorului, pe care le-au studiat de-a lungul anilor sau pe care le îndrăgesc foarte mult, dar care să cuprindă principalele teme de referință ale autorului. Vor scrie numele fiecărei poezii, vor adăuga o imagine sugestivă, precum și una sau două strofe selectate de ei, care să cuprindă ideea centrală, să sintetizeze mesajul transmis. Apoi, vor alege o singură poezie reprezentativă a autorului, care le-a plăcut cel mai mult, şi cu ajutorul aplicaţiei Wordle (http://www.wordle.net/) vor realiza un ,,nor de cuvinte’’ fără să precizeze titlul poeziei. În sfârșit, cele două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Padlet pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre ce poezie este vorba în ,,norul de cuvinte’’ realizat de ceilalți colegi implicați.
Accesări: 845
Contribuitor: Alina Năstase - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wordle Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.