Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Resursă omologată de Ministerul Educației Naționale
Om şi societate > Istorie > Clasa a XI-a >

Popoare şi spaţii istorice. Europa şi lumea în secolul XX. Europa contemporană (unitate, diversitate, integrare)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pornind de la fragmentele citate și articolele de presă existente pe avizierul virtual al clasei (în Padlet), realizați un scurt video în care să prezentați un concept sau o idee la alegere pe tema „Europa contemporană – unitate, diversitate, integrare”. Activitatea se va realiza în grupe de câte 3-5 persoane, iar video-ul poate avea durata maximă de 5 minute.

Exemplu: în unul din texte apare sintagma „societatea internațională globalizată”. Astfel, trebuie să descrieți sau să exemplificați ce reprezintă, din punctul vostru de vedere, noțiunea de globalizare.

Postați linkul/ video-ul final pe avizierul virtual al clasei.

Omologată ca resursă pentru învățământul liceal: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să selecteze anumite informații dintr-un text dat;
Să explice, folosind modalități alternative de expresie, un concept sau o idee pe care o consideră importantă;
Să caute alte informații relevante pentru a descrie conceptul ales;
Să folosească termeni specifici temei ” Europa contemporană”
Să explice termeni precum integrare europeană, diversitate europeană, stabilitate, securitate în context internațional, cetățenie europeană, identitate.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Durata de lucru estimată: 3 ore. Elevii vor forma grupe de câte 3-5 persoane. Vor parcurge materialele afişate de către profesor pe avizierul virtual al clasei (Padlet) şi vor alege o noţiune sau o idee pe care o consideră interesantă şi pe care o vor descrie/ prezenta într-un scurt video. În prealabil vor fi fost postate materialele necesare realizării acestei teme: citate, fragmente de texte oficiale, articole de presă. Video-ul se poate realiza cu un telefon mobil sau o cameră video şi nu este necesar să îndeplinească anumite caracteristici tehnice, singura condiţie fiind aibă o calitate a imaginii şi sunet care să permită înţelegerea mesajului. În cele din urmă rezultatul final va fi postat pe acelaşi avizier al clasei (Padlet).


Accesări: 1.839

Alte activități pentru: Istorie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: video Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite