Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Resursă omologată de Ministerul Educației Naționale
Om şi societate > Istorie > Clasa a XI-a >

Popoare şi spaţii istorice. Europa şi lumea în secolul XX. Europa contemporană (unitate, diversitate, integrare)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pornind de la fragmentele citate și articolele de presă existente pe avizierul virtual al clasei (în Padlet), realizați un scurt video în care să prezentați un concept sau o idee la alegere pe tema „Europa contemporană – unitate, diversitate, integrare”. Activitatea se va realiza în grupe de câte 3-5 persoane, iar video-ul poate avea durata maximă de 5 minute.

Exemplu: în unul din texte apare sintagma „societatea internațională globalizată”. Astfel, trebuie să descrieți sau să exemplificați ce reprezintă, din punctul vostru de vedere, noțiunea de globalizare.

Postați linkul/ video-ul final pe avizierul virtual al clasei.

Omologată ca resursă pentru învățământul liceal: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să selecteze anumite informații dintr-un text dat;
Să explice, folosind modalități alternative de expresie, un concept sau o idee pe care o consideră importantă;
Să caute alte informații relevante pentru a descrie conceptul ales;
Să folosească termeni specifici temei ” Europa contemporană”
Să explice termeni precum integrare europeană, diversitate europeană, stabilitate, securitate în context internațional, cetățenie europeană, identitate.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Durata de lucru estimată: 3 ore. Elevii vor forma grupe de câte 3-5 persoane. Vor parcurge materialele afişate de către profesor pe avizierul virtual al clasei (Padlet) şi vor alege o noţiune sau o idee pe care o consideră interesantă şi pe care o vor descrie/ prezenta într-un scurt video. În prealabil vor fi fost postate materialele necesare realizării acestei teme: citate, fragmente de texte oficiale, articole de presă. Video-ul se poate realiza cu un telefon mobil sau o cameră video şi nu este necesar să îndeplinească anumite caracteristici tehnice, singura condiţie fiind aibă o calitate a imaginii şi sunet care să permită înţelegerea mesajului. În cele din urmă rezultatul final va fi postat pe acelaşi avizier al clasei (Padlet).


Accesări: 1.265

Alte activități pentru: Istorie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: video Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite