Sarcina de lucru pentru elevi:
Folosiți aplicația TEDed (https://ed.ted.com) pentru vizionarea lecției pregătite, cu titlul „Criptarea simetrica versus asimetrica”. Pe baza adnotărilor de pe parcursul filmulețului și a întrebărilor din acesta, reprezentați pe hârtie/ într-un editor de text preferat, schema trimiterii unui mesaj prin poșta electronică, făcând referire la regulile criptării asimetrice.
Apoi, ținând cont de cele însușite, deschideți aplicația de email preferată și compuneți un email, completând toate câmpurile corespunzătoare (destinatar, subiect, conținut propriu-zis la alegere) pe care îl trimiteți pe adresa scolii notată pe tablă.
În ultimul rând, veți forma 2 echipe de elevi: pe de o parte, hackerii, iar pe de alta parte, inginerii sistemelor de securitate. Intrați pe Kahoot.it (https://kahoot.it/) si folosiți codul PIN scris pe tablă pentru a va alătura echipei corespunzătoare. Veți juca un joc format dintr-o serie de întrebări pe seama informațiilor discutate la lecția de astăzi – corectitudinea si rapiditatea răspunsurilor vă asigura câștigul. Echipele vor primi premii la final. Mult spor si succes!
Timp de lucru: 50 minute
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Sa reprezinte schema trimiterii unui mesaj prin posta electronica în contextul criptării cu cheie publică;
2. Sa elaboreze un email pe care să îl trimită la o adresă in prealabil menționată;
3. Să-si evalueze cunoștințele dobândite la aceasta lecție prin parcurgerea unui test, în context de competiție pe echipe.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor realiza sarcinile de mai sus in cadrul unei ore de consolidare a notiunilor de la lectia "Posta electronica. Emailul si reguli de comunicare in mediul online", ora tinuta in cadrul laboratorului de informatica al scolii. Prima parte are rolul de reactualizare a notiunilor. Elevii vor avea pregatita o lectie video pe aplicatia TEDed - vor avea de vizionat un filmulet cu cateva intrebari si adnotari ale continutului esential. Apoi, vor trebui sa foloseasca informatiile regasite in filmulet pentru a realiza schema trimiterii unui mesaj prin posta electronica, avand la dispozitie fie suportul de hartie, fie un editor de text preferat (Microsoft Word, Wordpad, Notepad etc.). In cele ce urmeaza, elevii vor deschide aplicatia de email preferata de pe calculatoare si vor avea de compus un email cu continut ales de ei, respectand regulile de comunicare in mediul online, mesaj pe care il vor trimite apoi pe adresa de email a scolii. Ultima parte a lectiei este menita sa incurajeze competitia. Elevii vor fi impartiti in doua echipe, reprezentand simbolic hackerii - cei care se ocupa de spargerea mesajelor/conturilor (elevii cu numar impar la catalog) si inginerii sistemelor de securitate - responsabili cu criptarea si securizarea informatiilor in mediul online (elevii cu numar par la catalog). Astfel grupati, vor intra intr-un joc Kahoot, alcatuit dintr-o serie de intrebari legate de lectia parcursa. (Exemplu: "Ce este o cheie publica?" ,"Care este diferenta dintre criptare simetrica si asimetrica?" etc.) Se vor oferi premii (diferite in functie de locul obtinut) ambelor echipe.
Accesări: 1.201
Contribuitor: Alina-Maria Moraru - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: TIC Informatică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: video simulări Kahoot Google Mail
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.