Sarcina de lucru pentru elevi:
La ora de lectură cu tema “Poveștile lui Ion Creangă”, din cadrul disciplinei Comunicare în limba română, elevii vor viziona povești din opera lui Ion Creangă și vor avea de realizat următoarea sarcină:
– Vizionați cu atenție povestea pentru a desprinde mesajul transmis de autor și evenimentele importante din poveste. După vizionare, veți avea de scris pe foaia de hârtie:
Titlul poveștii: ………………………
Locul acțiunii: …………………….
Timpul acțiunii: …………………
Personajele: ……………………
Trei propoziții semnificative legate de povestea vizionată:
1. ……………………………
2. …………………………..
3. …………………………..
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să precizeze titlul unor povești scrise de Ion Creangă;
Să enumere personajele întâlnite în poveștile lui Ion Creangă;
Să descrie locul și timpul acțiunii ale cel puțin uneia dintre poveștile lui Ion Creangă;
Să rezume, în trei propoziții, o poveste din opera lui Ion Creangă.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii clasei a II-a vor fi împărțiți în 4 grupe, câte 5 elevi în fiecare grupă. Grupele vor fi așezate în cele patru colțuri ale clasei, pentru a nu se deranja unii pe alții în realizarea sarcinii. Fiecare grupă va primi câte o tabletă (există în dotarea clasei), la care va urmări câte o poveste din opera marelui scriitor Ion Creangă, și anume: “La scăldat”, “La cireșe”, “Pupăza din tei”, “Cu uratul”. Se va pune accent pe urmărirea cu atenție și în liniște a poveștii de către fiecare grupă de elevi. După audiere, fiecare grupă va scrie pe o foaie: Titlul poveștii, personajele întâlnite, locul și timpul acțiunii, precum și trei propoziții semnificative, legate de povestea vizionată. Aceste notițe vor fi citite în fața clasei de către un elev din fiecare grupă. În general, elevilor le place mai mult să vizioneze poveștile, decât să le asculte doar, iar informațiile transmise către ei, însoțite de suport vizual, determină o mai bună înțelegere și însușire a acestora. Ori de câte ori am posibilitatea și timpul îmi permite, optez pentru această variantă de activitate de predare-învățare.
Accesări: 979
Contribuitor: Mărioara Măricuț - Liceul Tehnologic Florian Porcius, Rodna (Bistriţa-Năsăud) (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: YouTube video
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.