Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Predicatul

Sarcina de lucru pentru elevi:

Se dă ca sarcină de lucru realizarea unui avizier virtual (www.padlet.com ) cu tema Predicatul, în care elevii vor avea de urmărit câțiva pași esențiali:

1. Delimitarea valorilor verbului (predicativă, copulativă, auxiliară) și felul predicatului;
2. Exemplificarea concretă a noțiunilor;
3. Evidențierea a cel puțin două părți de vorbire prin care poate fi exprimat numele predicativ;
4. Identificarea a cel puțin 3 verbe cu valoare predicativă și copulativă în contexte diferite (ex.: a fi, a deveni, a ajunge, a ieși, a se face, a însemna, a rămâne, a părea etc.) ;
5. Atenție! Nu se cer noțiuni teoretice, ci numai exemple prin care să se demonstreze gradul de asimilare al cunoștințelor;
6. După realizarea propriului avizier virtual se inserează linkul acestuia pe avizierul clasei;
7. Data limită: …(2 zile la dispoziție).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice valorile verbului
Să enumere, cu exemple, de câte tipuri poate fi predicatul;
Să ilustreze prin exemple noțiunile de verb predicativ, copulativ sau auxiliar și predicat verbal sau nominal;
Să enumere cel puțin două părți de vorbire prin care poate fi exprimat numele predicativ
Să enumere puțin trei verbe care pot avea valoarea predicativă sau copulativă

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Modul in care elevii trebuie sa rezolve o sarcina impusa este de competenta individualistă. Mizăm în principal pe capacitatea acestora de concentrare si constientizare sistematică a materialului didactic in cauză. Elevii trebuie invatati sa integreze orice initiativa si actiune in intelegerea mesajului transmis de subiectul impus, iar mai apoi sa-si exprime intr-un mod direct si voluntar preocuparea si responsabilitatea pentru a duce la bun sfarsit procesul de rezolvare al cerinței.


Accesări: 804
Contribuitor: Florina-Adelina Nita - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite