Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru sarcina de lucru de astăzi, vă rog să accesați link-ul pe care l-am atașat în chat*, care vă va trimite la o pagină virtuală de Padlet de tip avizier. Acolo veți găsi o postare realizată de mine, ce va conține un link către pagina WordWall, unde veți accesa un mini-joc** de tip ruletă online care conține 24 de concepte discutate astăzi în cadrul cursului. Pe rând, fiecare dintre voi va acționa butonul „Spin It”. Prin intermediul acestui joc, prin tragere la sorți, fiecare dintre voi va nimeri unul dintre conceptele discutate astăzi, pentru care va oferi o definiție și un exemplu, în timp de aproximativ un minut.
După finalizarea acestei sarcini, ca temă pentru acasă, va trebui să accesați din nou avizierul Padlet, unde veți găsi un link către site-ul Voki. Folosind această aplicație online, fiecare dintre voi va crea un avatar care va citi asemănările și deosebirile dintre două modalități senzoriale, la alegere. După finalizarea avatarului, veți încărca link-ul către acesta pe avizierul Padlet acționând butonul „+”, unde veți putea primi aprecieri și comentarii din partea celorlalți colegi. Elevul care deține avatarul cu cele mai multe like-uri va primi un „plus” la curs.
* Link Padlet: https://padlet.com/gabrielaandrei2512/73zfa4pjvyo2i8d3
** Link WordWall, joc ruletă: https://wordwall.net/resource/6666393
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească tipurile de senzații
Să enumere asemănările și deosebirile dintre modalități senzoriale
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Mă aștept ca elevii să noteze după dictare conținutul lecției despre senzații, iar la finalul orei să acceseze link-ul aferent avizierului Padlet, care va conține două link-uri, unul către site-ul Word Wall (https://wordwall.net/resource/6666393), iar celălalt către site-ul Voki (www.voki.com). Prima dată vor accesa link-ul pentru Word Wall, unde vor găsi un joc tip ruletă, iar prin acționarea butonului „Spin it” vor roti ruleta, astfel încât fiecare dintre elevi să primească unul dintre cele 24 de concepte adăugate pe roată. După ce acționează ruleta și primesc rezultatul, fiecare elev se va raporta la conceptul nimerit și va oferi o scurtă definiție și un exemplu pentru acesta. Spre exemplu, dacă un elev va primi randomizat conceptul „senzații de durere”, acesta va putea oferi o definiție („senzațiile de durere semnalizează tulburări funcționale sau distrugeri de țesuturi organice”) și un exemplu („Dacă mă lovesc cu șoldul de colțul mesei și mă doare, putem spune că aceasta este o senzație de durere periferică cutanată”) pentru a demonstra faptul că a reținut elemente importante din prelegerea profesorului. În mod alternativ, pentru a verifica faptul că elevii sunt sinceri și nu oferă o definiție și un exemplu pentru un concept ales de ei în funcție de preferințe, profesorul poate accesa jocul și partaja ecranul, rotind ruleta pentru fiecare dintre elevi, care vor răspunde prin deschiderea microfonului (în contextul online). De asemenea, ruleta poate fi modificată astfel încât să cuprindă mai multe sau mai puține concepte, dar și pentru a crește sau scădea nivelul de dificultate. Ca temă pentru acasă, mă aștept ca elevii să își gestioneze singuri timpul astfel încât să rezolve tema propusă în decursul unei săptămâni. Pentru aceasta, elevii vor accesa din nou avizierul Padlet, însă de data aceasta vor utiliza link-ul către Voki, unde vor crea un avatar online personalizat în funcție de preferințe, fiind cât mai creativi. Pe o foaie de hârtie sau într-un document, folosindu-se de notițele de la curs, dar și de suportul de curs (manualul de clasa a X-a de Psihologie), aceștia vor nota asemănările și deosebirile între două modalități senzoriale la alegere (senzații vizuale, auditive, cutanate, olfactive, gustative, proprioceptive, chinestezice, organice sau de durere). După identificarea asemănărilor și deosebirilor, elevii le vor menționa într-un mic discurs compus pentru avatarul Voki, pe care acesta îl va citi cu voce tare și în funcție de setările alese de elevi (vocea poate fi masculină sau feminină, ritmul vorbirii poate fi mai lent sau mai alert, iar avatarul poate citi și în limba română). După realizarea avatarului Voki, aceștia vor încărca link-ul către avatar în avizierul Padlet. Postarea lor va putea fi urmărită atât de către profesor, cât și de către ceilalți colegi, care pot lăsa aprecieri sau comentarii la aceasta. Pentru a motiva elevii, putem menționa și faptul că persoana care realizează avatarul care primește cele mai multe aprecieri va primi un „plus” la oră, care poate semnifica orice (spre exemplu, poate semnifica o intervenție utilă sau o laudă din partea cadrului didactic pentru creativitatea de care a dat dovadă).
Accesări: 807
Contribuitor: Gabriela Andrei - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wordwall Voki Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.