Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Psihologie > Clasa a X-a >

Procese cognitive superioare: gândirea, memoria, imaginația

Sarcina de lucru pentru elevi:

Răspundeți la câteva întrebări utilizându-vă telefoanele mobile. (Kahoot pregătit în prealabil de profesor: https://create.kahoot.it/details/c0e23fcc-1745-4515-bde5-ff769412ceda)

Apoi scrieți un eseu prin care să explicați procesul de memorare, prezentând 2 situații reale din mediul școlar, utilizând surse online. Este de dorit respectarea etapelor specifice acestui proces și precizarea tipului de memorare (Minim 15 rânduri, maxim o pagină A4).

Aveți timp de lucru 20 de minute.

Linkul pentru elevi: https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=c0e23fcc-1745-4515-bde5-ff769412ceda&single-player=true

1. Ce este gândirea?
Un proces educațional
Un proces natural
Un proces cognitiv superior (x)
Un proces neimportant

2. Etapele memorării sunt:
Memorarea, stocarea, reactualizarea (x)
Stocarea, memorarea
Memorare, reactualizare, stocare
Reactualizare, stocare, memorare

3. Tipuri de memorie:
Explicită, implicită
Procedurală, declarativă
De lungă durată, de medie durată și de scurtă durată
Semantică, procedurală, implicită, declarativă, explicită, episodică (x)

4. Cât de des vă utilizați memoria la școală?
Niciodată (x)
Rar (x)
Uneori (x)
Mereu (x)

5. Cât de des vă utilizați imaginația la școală?
Niciodată (x)
Rar (x)
Uneori (x)
Mereu (x)

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Analizarea unor procese psihice pornind de la exemple concrete.
Utilizarea cunoştințelor de psihologie în scopul adaptării conduitei proprii la situații concrete de viață.
Utilizarea conceptelor specifice ştiințelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoaştere şi explicare a unor fapte, evenimente, procese din viața reală.
Aplicarea cunoştințelor specifice ştiințelor sociale în rezolvarea unor situații – problemă, precum şi în analizarea posibilităților personale de dezvoltare.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor fi capabili să continue tema pentru acasă, individual, în urma predării, jocului și discuțiilor din clasă. Este de dorit ca elevii să recitească și să reactualizeze informațiile despre procesul de memorare, înainte de a scrie eseul.


Accesări: 3.451
Contribuitor: Andra-Maria Popescu - Facultatea de Administrație și Afaceri (2019)

Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Kahoot

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite