Sarcina de lucru pentru elevi:
Răspundeți la câteva întrebări utilizându-vă telefoanele mobile. (Kahoot pregătit în prealabil de profesor: https://create.kahoot.it/details/c0e23fcc-1745-4515-bde5-ff769412ceda)
Apoi scrieți un eseu prin care să explicați procesul de memorare, prezentând 2 situații reale din mediul școlar, utilizând surse online. Este de dorit respectarea etapelor specifice acestui proces și precizarea tipului de memorare (Minim 15 rânduri, maxim o pagină A4).
Aveți timp de lucru 20 de minute.
Linkul pentru elevi: https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=c0e23fcc-1745-4515-bde5-ff769412ceda&single-player=true
1. Ce este gândirea?
Un proces educațional
Un proces natural
Un proces cognitiv superior (x)
Un proces neimportant
2. Etapele memorării sunt:
Memorarea, stocarea, reactualizarea (x)
Stocarea, memorarea
Memorare, reactualizare, stocare
Reactualizare, stocare, memorare
3. Tipuri de memorie:
Explicită, implicită
Procedurală, declarativă
De lungă durată, de medie durată și de scurtă durată
Semantică, procedurală, implicită, declarativă, explicită, episodică (x)
4. Cât de des vă utilizați memoria la școală?
Niciodată (x)
Rar (x)
Uneori (x)
Mereu (x)
5. Cât de des vă utilizați imaginația la școală?
Niciodată (x)
Rar (x)
Uneori (x)
Mereu (x)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Analizarea unor procese psihice pornind de la exemple concrete.
Utilizarea cunoştințelor de psihologie în scopul adaptării conduitei proprii la situații concrete de viață.
Utilizarea conceptelor specifice ştiințelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoaştere şi explicare a unor fapte, evenimente, procese din viața reală.
Aplicarea cunoştințelor specifice ştiințelor sociale în rezolvarea unor situații – problemă, precum şi în analizarea posibilităților personale de dezvoltare.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi capabili să continue tema pentru acasă, individual, în urma predării, jocului și discuțiilor din clasă. Este de dorit ca elevii să recitească și să reactualizeze informațiile despre procesul de memorare, înainte de a scrie eseul.
Accesări: 3.033
Contribuitor: Andra-Maria Popescu - Facultatea de Administrație și Afaceri (2019)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.