Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de câte 4-5, trebuie să realizați un quiz în kahoot (kahoot.com) sau quizizz (quizizz.com) sau menti (mentimeter.com), cu 10 întrebări de tip grilă, pe tema lecției de zi, memoria, pe care ulterior colegii din celelalte echipe să îl parcurgă. Rezultatele pentru fiecare quiz pentru fiecare din voi se vor aduna, astfel încât la final fiecare echipă va avea un punctaj total reprezentat de suma tuturor punctelor câștigate de fiecare din co-echipieri.
Echipa cu cel mai mare punctaj total câștigă, astfel că nivelul de dificultate al întrebărilor din quiz este la alegere, atâta timp cât se bazează pe lecția predată sau pe lucruri ce au de a face cu contextul în care a fost ținută ora (de exemplu, sunt permise și întrebările ce testează memoria colegilor cu privire la detalii despre lecție: primul lucru pe care l-a spus profesorul a fost, culoarea puloverului profesorului a fost, ș.a.m.d, dar acestea să nu depășească jumătate din numărul de întrebări).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Elevii să sintetizeze caracteristicile memoriei ca proces cognitiv.
Elevii să recunoască caracteristicile memoriei pentru a răspunde corect la minim 10 întrebări (din totalul de 10×5).
Elevii să formuleze minim 10 întrebări legate de caracteristicile și formele memoriei.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor citi lecția și materialele suplimentare legate de lecția precedentă, „Memoria”, și vor colabora pentru a formula întrebări și răspunsuri, atât legat de materialul propriu-zis, cât și legat de lecție și contextul în care s-a desfășurat aceasta. Astfel, își vor reaminti și reînsuși informația, analizând-o într-un mod dinamic, colaborativ, cu un scop precis în minte: acela de a genera quizul. Pentru asta, vor intra pe o platformă de realizare de quiz-uri (authoring tool). În cea de-a doua etapă, elevii vor parcurge quizurile realizate de celelalte echipe și vor răspunde la întrebările aferente. Echipele vor deveni probabil competitive ceea ce va duce la o motivație mai mare de a da răspunsurile corecte, dar și de a căuta întrebări capacană, ceea ce nu poate fi făcut fără a ajunge la un nivel superior de procesare în taxonomia lui Bloom. Se vor calcula punctele punctele pe fiecare quiz, automat prin kahoot, și apoi pentru fiecare echipa astfel încât să iasă un câștigător. Răspunsurile se fac individual - fiecare elev trebuie să se gândească singur și să vadă cât de mult își poate aminti, quiz-urile având astfel atât o componentă interactivă, cât și o componentă de evaluare formativă. La final, profesorul va da feedback și îi va întreba pe elevi de ce au reținut unele detalii mai ușor decât altele.
Accesări: 301
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Quizlet Quizizz Mentimeter Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.