Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Psihologie > Clasa a X-a >

Procese psihice și rolul lor în evoluția personalității. Procese reglatorii: Motivația

Sarcina de lucru pentru elevi:

Vizionați cu atenție secvențele din film (Pirații din Caraibe) și încercați (în echipă) să explicați ce i-a determinat pe căpitanul Jack Sparrow și pe Will Turner să plece în aventură. (Se va urmări definirea motivației și tipurile de motivație.)

Vizionați cu atenție videoclip-ul prezentat (youtube.com/watch?v=mLXpJmtzqTI), inserați cod-ul de pe ecran în aplicația Kahoot și haideți să vedem ce nevoi de bază considerați că sunt în piramida lui Maslow.

Folosind aplicația Moovly, creați 2 contexte în care să evidențiați motivația intrinsecă și cea extrinsecă. Încărcați pe aplicația Google Drive, în folderul materiei, videoclip-urile realizate (aveți libertate totală în a vă alege modul de rezolvare, tipul de exemple). În cazul în care ora se va termina, puteți termina activitatea acasă.

Pentru încărcarea videoclip-urilor, veți primi un punct bonus la portofoliul final.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să ofere cel puțin o definiție pentru motivație, conform caracteristicilor acesteia.
Să clasifice cele 5 nevoi umane principale, conform Piramidei lui Maslow.
Să ilustreze motivația intrinsecă și cea extrinsecă, conform caracteristicilor acestora.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor viziona cu atenție câteva secvențe din filmul „Pirații din Caraibe” și vor încerca să definească motivația și tipurile de motivație în grupuri de 4-5 elevi. Definițiile vor fi spuse de către reprezentantul fiecărei echipe. Apoi, elevii vor viziona următorul videoclip (explicațiile de după fiecare secvență vor fi vizionate după terminarea activității): https://www.youtube.com/watch?v=mLXpJmtzqTI . Urmează deschiderea aplicației Kahoot, elevii vor insera cod-ul și vor încerca să răspundă la întrebările pe baza filmulețului și vor încerva să identifice nevoile de bază din piramida lui Maslow. Folosind aplicația Moovly, elevii vor crea 2 contexte în care să evidențieze motivația intrinsecă și cea extrinsecă. Vor încărca pe aplicația Google Drive, în folderul materiei, videoclip-urile realizate ( au libertate totală în a-și alege modul de rezolvare, tipul de exemple). În cazul în care ora se va termina, elevii pot termina activitatea acasă. Pentru încărcarea videoclip-urilor, vor primi un punct bonus la portofoliul final.


Accesări: 26
Contribuitor: Georgiana Gheorghe - Facultatea de Psihologie (2023)

Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: YouTube video Moovly

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite