Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a V-a > Clasa a X-a >

Personajul preferat (Promovarea lecturii)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Creați un avatar în aplicația Voki. Acesta va fi personajul vostru preferat dintr-un basm de Frații Grimm. Avatarul fiecărui elev va trebui să spună cel puțin trei fapte semnificative sau trei trăsături caracteristice pentru a fi recunoscut.

(a) Înscrieți linkul la propriul avatar în avizierul clasei din Padlet, apoi ghiciți ce personaj întruchipează avatarele colegilor, lăsând un comentariu pe post-it-ul lor din Padlet.

(b) – opțional – În grupuri de câte 4 elevi, va trebui să realizați un desen, o pagină de bandă desenată (utilizând ToonDoo) sau o poveste (utilizând Google docs) care să cuprindă toate cele 4 avatare. Temele grupurilor vor fi încărcate pe aceeași pagină Padlet.

Timp disponibil: o lună.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să realizeze o scurtă descriere a personajului preferat.
Să identifice personajul și povestea din care face parte.
Să recunoască opere ale autorilor de literatură pentru copii.
Să analizeze caracteristicile personajelor.
Să creeze propria poveste, imaginând un fir epic pornind de la personaje date.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor trebui să realizeze, cu ajutorul aplicației Voki, un avatar care va întruchipa personajul preferat dintr-o poveste de Frații Grimm. În prima parte, elevii vor realiza o scurtă caracterizare a personajului, astfel încât acesta să poată fi recunoscut. Vor crea un text pe care îl va spune personajul lor Voki, iar linkul la Voki-ul creat va fi pus pe avizierul virtual al clasei (din Padlet) pentru ca ceilalți colegi să încerce să ghicească despre ce personaj e vorba. În a doua parte, în echipe de câte patru elevi, vor crea propria poveste - fie că este text, bandă desenată sau desen, pe care o va încărca pe pagina clasei din Padlet, pentru a putea fi citită de toți.


Accesări: 2.416
Contribuitor: Andreiana Maria Lupu - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Toondoo Padlet Google Docs

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite