Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Pronumele

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizati un avizier/tabel virtual, folosind programul Padlet, cu titlul “PRONUMELE”. Veți vorbi despre toate tipurile de pronume studiate, utilizând exemple de la clasa. Veți scrie denumirea tipului de pronume, cazurile fiecăruia și câte un exemplu pentru fiecare formă.

Alegeti apoi un singur tip de pronume si utilizand aplicatia Wordle, realizând un “nor de cuvinte” care evidențiază formele tipului de pronume ales și câte două exemple la fiecare.

Pe grupul de pe Whatsapp al clasei voastre veti insera linkul către “avizierul”/tabelul virtual creat, astfel încât colegii care il vor citi sa incerce sa ghicească care este tipul de pronume ales pentru partea a doua a temei,

Timp de lucru: cinci zile.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să dea exemple de utilizare în propoziții a pronumelor personale

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Realizarea sarcinii de lucru: Elevii au ca tema realizarea unui “avizier”/tabel, virtual cu titlul “Pronumele”, folosind aplicatia Padlet. Ei trebuie sa stabileasca cate tipuri de pronume exista (din ce au studiat pana in present), sa descrie toate tipurile de pronume personal si in acelasi timp, sa le si analizeze prin detalierea formelor sale. De asemenea, la toate acestea vor adauga si exemple aferente. La sfarsit, vor alege un singur tip de pronume si vor cauta mai multe informatii despre el pentru partea a doua a temei. Pentru cea de-a doua parte, elevii au ales deja tipul de pronume, pe care doresc sa il abordeze si cu ajutorul aplicatiei Padlet vor incepe expunerea ampla de forme intr-o abordare ampla (forma, caz, numar, persoana), la care adauga si exemple. Ulterior citind prima parte, colegii încearcă să ghicească ce tip de pronume a ales fiecare, in acest fel fixandu-si mai bine informatiile.


Accesări: 941
Contribuitor: Andreea Cristina Dragomir - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Wordle Whatsapp Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite