Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a X-a >

Proprietăți algebrice ale funcțiilor – recapitulare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Formați grupe de câte 4 elevi. Fiecare grupă își alege o funcție din cele studiate (funcția putere, funcția radical, funcția exponențială, funcția logaritmică). Îmi veți comunica mâine componența fiecărei grupe și tema aleasă.

Timp de o săptămână, recapitulați proprietățile studiate pentru funcțiile respective și fiecare grupă va realiza câte un proiect în care să prezentați o sinteză a proprietăților unui tip de funcție.

Proiectul trebuie să conțină cel puțin următoarele elemente: definiția funcției respective, reprezentări grafice particulare, enumerarea proprietăților și ilustrarea lor, tipuri de exerciții în care se folosesc respectivele proprietăți. Orice alte elemente suplimentare (materiale video, link-uri, curiozități etc) sunt acceptate.

Proiectele vor fi predate după o săptămână folosind aplicația padlet (wall-uri pe care vi le voi pune la dispoziție prin googleclassroom, cu permisiuni de editare pentru fiecare grupă).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să enumere proprietățile studiate ale funcțiilor indicate
Să recunoască în exerciții proprietatea care trebuie aplicată pentru a rezolva o anumită cerință
Să colaboreze cu colegii la construirea unui proiect de grup (structurare/ redactare)

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Tema pentru elevi vizează recapitularea și structurarea unor cunoștințe la finalul capitolului. Proprietățile studiate având grade de complexitate diferite, o activitate colaborativă poate sprijini elevii în învățare. Elevii vor contribui la activitatea de proiect repartizându-și sarcini în interiorul grupei, selectând informații relevante, consultându-se pentru a structura cât mai eficient datele – astfel exersează capacități de analiză, comunicare, sinteză. Vor primi link-ul pentru padlet și vor încarcă materiale pe măsură ce se vor pune de acord asupra relevanței lor. Aplicația permite identificarea celui care postează. La sfârșitul termenului acordat pentru realizarea proiectelor, profesorul face accesibile toate proiectele pentru întreaga clasă (utilizând eventual googleclassroom). Toți elevii vor putea analiza produsele activității de grup și se va realiza o recapitulare frontală a noțiunilor studiate.


Accesări: 426
Contribuitor: Rodica Șargu - Liceul Tehnologic Ion Bănescu, Mangalia (2020)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite