Sarcina de lucru pentru elevi:
În urma activității din clasă, în care ați aflat despre reprezentarea grafică pentru proporționalitatea directă și inversă, realizați o hartă conceptuală despre aceste două tipuri, folosind aplicația Goconqr (http://goconqr.com) astfel:
– În centru creați caseta ”Proporționalitate”.
– Din această casetă adăugați două noi casete pentru cele două tipuri de proporționalitate (directă și inversă).
– Dați pentru fiecare tip de proporționalitate câte două exemple în câte o căsuță .
– Pentru fiecare exemplu realizați reprezentarea grafică pentru 5 valori distincte în Excel.
– Faceți un printscreen al tabelului de valori și al graficului corespunzător.
– Salvați în Paint printscreen-ul realizat, tip JPG.
– Inserați imaginile acestea în casete legate la exemplele corespunzătoare.
Alegeți culori diferite pentru schemă: o culoare pentru caseta din centru, o culoare pentru casetele care derivă din aceasta și așa mai departe.
Salvați ca fișier PNG cu nume_prenume_clasa și postați-l în spațiul virtual al clasei (padlet).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cele două tipuri de proporționalitate
Să utilizeze corect noțiunile de proporționalitate directă sau proporționalitate inversă în exemplele date
Să realizeze pentru fiecare tip tabelul de valori și graficul corespunzător
Să distingă proporționalitatea directă de cea inversă
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă să alcătuiască o schemă cu ajutorul aplicației goconqr (http://goconqr.com/) în care să facă diferența între cele două tipuri de proporționalitate. Elevii vor utiliza cu succes această aplicație, având în vedere faptul că sunt familiarizați cu ea, putând să rezolve corect tema fără să piardă timpul pentru explorarea aplicației. Exercițiul îi ajută pe elevi să distingă proporționalitatea directă de cea inversă, să recunoască fiecare tip de proporționalitate după reprezentarea grafică.
Accesări: 1.350
Contribuitor: Anamaria Corina Golumbeanu - Școala Gimnazială Ion Țuculescu, Craiova (Dolj) (2018)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Microsoft Paint Microsoft Excel Go Conqr
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.