Sarcina de lucru pentru elevi:
Vizualizați cele două video-uri proiectate de către profesor (și trimise și în platforma de elearning), care surprind două situații de comunicare diferite.
Sugestie: puteți să vă luați notițe cu diverse observații privitoare la schema comunicării a lui Jakobson discutata anterior.
După vizualizarea celor două videoclipuri, accesați aplicația Socrative (socrative.com) de pe telefoanele voastre mobile și răspundeți la întrebările formulate de profesor pe baza situațiilor de comunicare prezentate.
Discutați împreună cu colegii și profesorul întrebările care vi s-au părut problematice.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice cel puțin trei componente ale schemei comunicării concepută de Roman Jakobson într-un dialog dat
Să distingă cel puțin trei diferențe intre două acte de comunicare date, aparținând unor situații de comunicare diferite (formală/ informală)
Să susțină cel puțin două motive pentru care un act de comunicare dat este reușit, respectiv nereușit, din perspectiva schemei comunicării a lui Jakobson
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
1. Elevii vor vizualiza pe rând cele două videoclipuri proiectate de către profesor care ilustrează două situații de comunicare diferite, una aparținând cadrului formal, iar cealaltă cadrului informal. 2. Elevii vor discuta aspecte ale acestor situații prin raportare la schema comunicării a lui Jakobson. 3. Elevii vor accesa aplicația Socrative de pe telefoanele lor mobile, profesorul asigurându-se ca toate condițiile pentru buna desfășurare a acestei activități sunt îndeplinite. 4. Elevii vor parcurge într-un timp dat întrebările formulate de profesor prin intermediul aplicației, întrebări referitoare la aplicarea schemei comunicării a lui Roman Jakobson de către protagoniștii celor doua videoclipuri. 5. Elevii vor compara rezultatele si vor propune teme de discuții pe baza întrebărilor problematice.
Accesări: 788
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: video Socrative
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.