Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Consiliere > Clasa a V-a >

Recunoașterea unei varietăți de emoții trăite în raport cu sine și cu ceilalți

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați un clip video în care să prezentați 5 emoții diferite (fericire, surpriză, furie, dezgust, tristețe etc.) cu exemple din viața voastră de zi cu zi.

Durată: aproximativ 10-15 minute
Organizare: grupuri de câte 5 elevi
Surse: lecția de la clasă, experiența personală, alte lecturi, filme etc.
Format: liber. Sugestii:
– joc de roluri, scenetă
– colaj de reprezentări artistice ale emoțiilor descrise (dans, teatru, pictură etc.), însoțite de argumentare
Materiale necesare: Cameră de filmat/ smartphone; aplicație de editare video (opțional)

La final, postați videoclipul pe avizierul virtual al clasei creat pentru această temă.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

O1: Elevii vor putea identifica modul în care emoțiile se manifestă în viața reală.
O2: Elevii vor putea argumenta de ce un anumit eveniment sau circumstanță generează o anumită emoție, prin raportare la sine.
O3: Elevii vor putea să diferențieze emoțiile similare, argumentând manifestarea și factorii lor declanșatori distincți.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Este de așteptat ca elevii să aleagă situații obișnuite din viața de zi cu zi, pe care să le ilustreze în scurte scenete, de câte 3 minute pentru fiecare emoție. De asemenea, aceștia pot alege fragmente din acte artistice cunoscute, pe care le pot explica prin prisma emoțiilor transmise. Sarcina are rolul de a încuraja colaborarea elevilor, precum și exprimarea emoțiilor. Scopul este creșterea nivelului de conștientizare a stărilor proprii, creșterea nivelului de empatie și creșterea nivelului de deschidere față de latura emoțională a situațiilor cotidiene.


Accesări: 771
Contribuitor: Andreea Elena Mutu Necula - Facultatea de Psihologie (2022)

Alte activități pentru: Consiliere Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: video simulări Padlet Lino

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite