Sarcina de lucru pentru elevi:
[Cadrul didactic face o scurtă introducere în tema Regimuri politice, cu un suport vizual videoproiectat (ppt sau menti).]
Cele patru grupe stabilite în urma activității anterioare – vă veți documenta, timp de 10 minute, consultând manualul și surse de pe Internet, în privința următoarelor teme:
Grupa 1: Sensul noțiunii de regimul politic; identificați și tipurile de regimuri politice;
Grupa 2: Regimul politic democratic – definiție și caracteristici generale;
Grupa 3: Regimul politic totalitar – definiție și caracteristici generale;
Grupa 4: Regimul politic autoritar – definiție și caracteristici generale.
Apoi, utilizând telefonul mobil, intrați pe testul Mentimeter pregătit (profesorul videoproiectează testul Menti). Conține câte 3 întrebări pentru fiecare dintre cele 4 teme. La afișarea fiecărei întrebări, grupa de pe tema respectivă va face o scurtă prezentare orală, cu explicații, care să ajute colegii să răspundă corect la întrebare utilizând propriul dispozitiv.
[Fiecare item este un declanșator de conversație euristică ghidată de cadrul didactic.]
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să definească noțiunea de regim politic;
Să enumere principalele tipuri de regimuri politice;
Să caracterizeze fiecare tip de regim politic în parte;
Să rezolve sarcini de lucru în cooperare, comunicând cu membrii echipei de lucru;
Să prezinte elemente de cultură politică și civică, utilizând un limbaj adecvat.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Cadrul didactic face o prezentare generală, cu un suport vizual în format ppt, despre regimurile politice - constă într-o introducere în temă, schițând scheletul conceptual. Ulterior, elevii, lucrând pe grupe, își vor fixa noile cunoștințe prin colaborare și descoperire. Testul Menti pregătit în prealabil de profesor, cu itemi bine aleși care favorizează conversații euristice, constituie un prilej pentru discuții cu toată clasa pe temele explorate, ca mod de fixare a cunoștințelor în manieră constructivistă (constructivism social).
Accesări: 1.180
Contribuitor: Andreea Alina Nistor - Școala Gimnazială Nr. 1, Văleni (Vaslui) (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint Mentimeter
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.