Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Cultură civică > Clasa a VII-a >

Regimurile politice

Sarcina de lucru pentru elevi:

Elevii vor fi împărțiți în grupe de câte 3-4. Li se va oferi o planșă, precum și o serie de cuvinte-cheie care ulterior vor fi aranjate de către aceștia în funcție de reprezentativitatea acestora pentru un anumit regim, urmând ca la finalul acestei activități să urmărească prezentarea prezi destinată lecției și să verifice ceea ce au realizat.

Accesând linkul https://b.socrative.com/teacher/#import-quiz/34908538, vor avea la dispoziție un quiz pe care îl vor completa în ultimele 10 minute (le sunt puse la dispoziție date pentru a se conecta și a accesa sub denumirea „Regimuri Politice”). Conține itemi cu răspunsuri predefinite, precum și întrebări deschise.

Quiz-ul poate fi elaborat în orice altă aplicație similară, de către cadrul didactic:

#1 Monarhia este o forma de guvernământ unde conducerea o exercita senatorul.
True/ False

#2 Ce înseamnă formă de guvernământ?

#3 Menționați 3 ideologii totalitare și statele în care s-au impus.

#4 Ce înseamnă libertatea de expresie și cărui regim ii este caracteristică?

#5 Descrieți situația ce a favorizat dezvoltarea regimului totalitar în spațiul german.

#6 Cine a fost Franklin Delano Roosevelt?
A președintele Franței
B senator al Marii Britanii
C parlamentar rus
D președinte al Statelor Unite

#7 Numiți 3 caracteristici ale regimurilor democratice.

#8 Care sunt formele regimurilor politice democratice?

#9 Ce reprezinta votul?
A un drept cetățenesc
B o pierdere de timp
C o impunere
D o pierdere financiară

#10 Romania a cunoscut un regim politic totalitar?
True/ False

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească principalele regimuri politice
Să enumere caracteristicile fiecăruia dintre tipurile principale de regimuri politice
Să folosească tehnici de argumentare variate, în contexte diferite
Să formuleze opinii referitoare la regimurile politice studiate
Să participe la formarea unui cod etic al clasei, în care diferențiază drepturile și responsabilitățile

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor completa individual quiz-ul pregătit în prealabil, având la dispoziție 10 minute. Completând acest quiz, elevii vor aprofunda ceea ce au aflat în timpul activității de predare, având posibilitatea ca la anumite cerințe să ofere propriile răspunsuri/ interpretări. Apoi, își vor prezenta propriile răspunsuri colegilor și le vor argumenta, dacă este cazul.


Accesări: 1.088

Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Socrative

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite