Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a XII-a >

Regiuni geografice în Europa și în România. Carpații – studiu de caz al unei regiuni geografice

Sarcina de lucru pentru elevi:

Analizați harta fizică a României și atlasul școlar și precizați:

1. Pentru Grupa Nordică a Carpaților Orientali:
– limita la nord, la sud, la est și la vest
– trei munți vulcanici
– doi munți din roci cristaline
– o grupare de munți formați din fliș
– altitudinea maximă din această grupă
-trei depresiuni și râurile care le străbat

2. Pentru Grupa Centrală a Carpaților Orientali:
– limita la nord, la sud, la est și la vest
– trei munți vulcanici
– doi munți din roci cristaline
– o grupare de munți formați di fliș
– altitudinea maximă din această grupă
-trei depresiuni și râurile care le străbat

3. Pentru Grupa Sudică a Carpaților Orientali:
– limita la nord, la sud, la est și la vest
-tipul de roci care predomină în grupă
– altitudinea maximă
-trei munți care se succed de la NE la SV
– orientarea generală a munților
– o depresiune și râul principal care o străbate

4. Pentru Grupa Bucegi:
– limita la nord, la sud, la est și la vest
– altitudinea maximă a munților din această grupă
– încă o denumire de munți din grupă
– denumirea culoarului care fragmentează grupa

5. Pentru Grupa Făgăraș:
– limita la nord, la sud, la est și la vest
-denumirea culmii nordice
-altitudinea maximă
– tipul de roci care predomină în această grupă

Pentru grupele: Parâng, Retezat-Godeanu, Banat, Munții Poiana Ruscăi și Grupa Banat, respectați același model.

Ca temă pentru acasă, vă rog să utilizați aplicația bubbl.us pentru a realiza o hartă conceptuală în care să clasificați Carpații, plecând de la lucruri generale la lucruri particulare. Ce-am lucrat în clasă vă va fi de folos pentru realizarea clasificării. Succes!

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească noțiunile: fliș, conglomerat, calcar și grohotiș
Să compare relieful Grupei Nordice a Carpaților Orientali cu relieful Grupei Sudice a Carpaților Orientali
Să precizeze două asemănări și două deosebiri, care se pot referi la: geneză, roci, altitudini și tipuri de relief (se impune tratarea comparativă a unităților de relief și nu separată)
Să distingă grupele Carpaților
Să identifice pe harta fizică a României toți munții vulcanici din Grupa Nordica a Carpaților Orientali, grupa Centrală și respectiv Grupa Apuseni

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Pe baza fișei de lucru cu unitățile de orogen, elevii vor preciza, cu ajutorul hărții fizice a României și a atlasului școlar, pentru fiecare grupă Carpatică: limitele geografice, tipul de roci care predomină în grupă, altitudinea maximă, depresiunile și râurile care străbat grupele din Carpații Orientali, Meridionali și Occidentali. După rezolvarea individuală a cerințelor de către elevi în clasă, urmează să aplice ce au lucrat la oră, la tema pentru acasă, respectiv efectuarea schemei cu ajutorul programului bubbl.us, pornind de la elemente generale la cele particulare. Astfel că fiecărei căsuțe îi corespunde câte o săgeată care unește la rândul ei altă căsuță, asemeni unui ciorchine.


Accesări: 1.060

Alte activități pentru: Geografie Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite