Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a VIII-a >

Relieful României

Sarcina de lucru pentru elevi:

Imaginați-vă ca în școala noastră se organizează un concurs pentru elevii de clasa a VIII-a care au terminat de studiat capitolul: Relieful României, iar premiul este o vacanță la munte. Pentru a participa la tragerea la sorți, fiecare elev trebuie să realizeze următorii pași:

1. Consultați avizierul virtual (www.padlet.com/wall…, parola: vacanța ) și citește enunțul temei. (Pe scurt, enunțul este: Alegeți un masiv din Munții Carpați care v-a impresionat și unde ați dori sa petreceți o vacanță de neuitat. Faceți o scurtă prezentare a acestuia.)
2. Recapitulați Munții Carpați.
3. Consultați internetul pentru a afla cât mai multe informații noi și a vedea peisaje cu masivul ales.
4. Pe pagina Padlet, scrieți câteva caracteristici ale acestuia și de ce ați ales acest masiv, atașând o fotografie care să ne facă să ne dorim să mergem și noi în această vacanță.
5. (optional) Citește postările colegilor și descoperă unde vor să călătorească.
6. (optional) Continuă să explorezi site-urile postate pe avizierul virtual, luând parte la activitățile disponibile acolo (forum, comentarii la articole, jocuri etc.)

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să prezinte caracteristici ale munților din România
Să localizeze pe hartă, cu ușurință, masivele muntoase din România
Să enumere particularități specifice ale cel puțin unui munte

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii au ca temă să prezinte unul dintre masivele muntoase ale Romaniei unde si-ar dori sa meargă în vacanță, folosind aplicația Padlet. Tema este individuală, de pregătit acasă, constând într-un paragraf în care vor nota principalele caracteristici ale muntelui și ce i-a determinat să facă această alegere. Pentru efectuarea temei, elevii vor consulta materialele din manual și notițele luate în clasă, dar și diferite site-uri și imagini cu muntele ales. În cadrul viitoarei ore de geografie, profesorul va discuta împreună cu elevii alegerea fiecăruia, pentru a se asigura că vor vizualiza și temele celorlalți colegi și va evalua interesul și munca depusă pentru realizarea temei.


Accesări: 452
Contribuitor: Roxana Bianca Ciuvică - Facultatea de Geografie (2019)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite