Sarcina de lucru pentru elevi:
La finalul lecției, aveți ca sarcină de lucru să răspundeți la 8 întrebări în cadrul unui joc Kahoot.
1. Numiți 3 orașe care se regăsesc în Depresiunea Colinară a Transilvaniei.
a) Cluj-Napoca, Brașov, Alba Iulia
b) Sibiu, Bistrița, Constanța
c) Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Sighișoara
d) Turda, Sovata, Timișoara
2. Podișul Târnavelor este localizat în sudul Depresiunii Colinare a Transilvaniei?
a) Adevărat
b) Fals
3. Limita nord-estică a Depresiunii Colinare a Transilvaniei este reprezentată de Jugul intracarpatic?
a) Adevărat
b) Fals
4. Altitudinea maximă din Depresiunea Colinară a Transilvaniei este de 800 m și este întâlnită în Dealul Bechei?
a) Adevărat
b) Fals
5. Precizați ce resursă se extrage din domuri.
a) Sare
b) Cărbuni
c) Aur
d) Gaze naturale
6. Jugul intracarpatic reprezintă:
a) O diviziune a Depresiunii Colinare a Transilvaniei
b) O formă de relief ce face legătura între Munții Apuseni și Munții Poiana Ruscă
c) un șir de culmi muntoase scufundate, care realizează o legătură între Carpații Occidentali și cei Orientali
d) o vale
7. În Depresiunea Colinară a Transilvaniei sunt prezente următoarele tipuri de relief:
a) Relief eolian și structural
b) Relief structural și fluvial
c) Relief carstic și glaciar
d) Relief fluvial și carstic
8. Menționați resursele naturale exploatate din Depresiunea colinară a Transilvaniei:
a) Aur și ape minerale
b) Sare și marmură
c) Cărbuni și lemn
d) Gaz metan și sare
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1.1.-O1- Să utilizeze corect concepte specifice: depresiune, Jug intracarpatic, depresiune tectonica, arc carpatic, domuri, cueste
4.2.-O2- Să enumere, utilizând imaginile prezentate, cel puțin 5 roci din care este alcătuită Depresiunea Colinară a Transilvaniei.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Exercițiul va fi reluat până când cel puțin jumătate dintre elevi răspund corect la întrebările adresate, cu conținuturi informaționale din lecția parcursă în ziua respectivă. Realizarea (pe termen scurt) a unei situații de învățare bazată pe competiție poate avea ca efect implicarea unui număr mare de elevi - care vor participa la joc, vor fi atenți, vor citi toate întrebările și vor încerca să dea răspunsurile corecte.
Accesări: 1.318
Contribuitor: Alexandra Elena Velicu - Facultatea de Geografie (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.