Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a VIII-a >

Relieful României. Unitățile majore de relief – Podișul Moldovei

Sarcina de lucru pentru elevi:

În finalul lecției „Podișul Moldovei”, elevii primesc o sarcină de lucru pentru consolidarea cunoștințelor.

Intrați în aplicația Kahoot.it, unde veți răspunde la nouă întrebări (cu adevărat sau fals; alegerea variantei corecte).

1. Menționați limita de est a Podișului Moldovei?

  • Câmpia Română
  • Prutul
  • Delta Dunării
  • Carpații Orientali

2. Depresiunea Rădăuți este o diviziune a Podișului Moldovei:

  • Adevărat
  • Fals

3. Tipurile de roci care intră în alcătuirea petrografică a Podișului Moldovei sunt:

  • calcar, dolomit, sare
  • granit, diorite
  • petrol, cărbune
  • gresii, argile, marne, nisipuri

4. Menționați subunitățile Podișului Moldovei:

  • Câmpia Salontei, Pod. Lipovei
  • Pod. Sucevei, Pod. Bârladului
  • Pod. Sucevei, Pod. Bârladului, Câmpia Moldovei (Jijiei)
  • Munții Bucegi, Munții Făgăraș

5. Podișul Moldovei nu este puternic fragmentat:

  • Adevărat
  • Fals

6. Altitudinea maximă în Podișul Moldovei este de 688m:

  • Adevărat
  • Fals

7. Precizați modul de formare al Podișul Moldovei:

  • prin scufundarea și umplerea treptată cu sedimente
  • încrețirea scoarței terestre
  • depunerea de sedimente
  • toate variantele sunt corecte

8. Identificați limita de sud a Podișului Moldovei:

  • Granița cu Ucraina
  • Câmpia Română
  • Siret
  • Subcarpații Moldovei

9. Lecția de astăzi mi s-a părut:

  • Interesantă, asemănătoare cu lecțiile anterioare despre relieful României.
  • Foarte grea și neinteresantă.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

O1- Să precizeze, utilizând reprezentarea cartografică din fișele online primite de la profesor, trei elemente componente ale podișului (Podișul Moldovei).
O2- Să identifice, utilizând reprezentările cartografice din fișele online primite de la profesor, minim 3 limite ale Podișului Moldovei.
O3- Să compare, utilizând reprezentările cartografice sau imaginile de pe prezentarea online, formele de relief: podiş şi munte, precizând o asemănare şi o deosebire între ele.
O4- Să localizeze, pe Harta fizică a României, principalele subunități din Podișul Moldovei.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

La sfârșitul sesiunii competitive din Kahoot, are loc o discuție cu elevii privind variantele corecte de răspuns, cu explicații suplimentare.


Accesări: 968
Contribuitor: Luana Breazu - Facultatea de Geografie (2020)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Kahoot

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite