Sarcina de lucru pentru elevi:
În finalul lecției „Podișul Moldovei”, elevii primesc o sarcină de lucru pentru consolidarea cunoștințelor.
Intrați în aplicația Kahoot.it, unde veți răspunde la nouă întrebări (cu adevărat sau fals; alegerea variantei corecte).
1. Menționați limita de est a Podișului Moldovei?
- Câmpia Română
- Prutul
- Delta Dunării
- Carpații Orientali
2. Depresiunea Rădăuți este o diviziune a Podișului Moldovei:
- Adevărat
- Fals
3. Tipurile de roci care intră în alcătuirea petrografică a Podișului Moldovei sunt:
- calcar, dolomit, sare
- granit, diorite
- petrol, cărbune
- gresii, argile, marne, nisipuri
4. Menționați subunitățile Podișului Moldovei:
- Câmpia Salontei, Pod. Lipovei
- Pod. Sucevei, Pod. Bârladului
- Pod. Sucevei, Pod. Bârladului, Câmpia Moldovei (Jijiei)
- Munții Bucegi, Munții Făgăraș
5. Podișul Moldovei nu este puternic fragmentat:
- Adevărat
- Fals
6. Altitudinea maximă în Podișul Moldovei este de 688m:
- Adevărat
- Fals
7. Precizați modul de formare al Podișul Moldovei:
- prin scufundarea și umplerea treptată cu sedimente
- încrețirea scoarței terestre
- depunerea de sedimente
- toate variantele sunt corecte
8. Identificați limita de sud a Podișului Moldovei:
- Granița cu Ucraina
- Câmpia Română
- Siret
- Subcarpații Moldovei
9. Lecția de astăzi mi s-a părut:
- Interesantă, asemănătoare cu lecțiile anterioare despre relieful României.
- Foarte grea și neinteresantă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1- Să precizeze, utilizând reprezentarea cartografică din fișele online primite de la profesor, trei elemente componente ale podișului (Podișul Moldovei).
O2- Să identifice, utilizând reprezentările cartografice din fișele online primite de la profesor, minim 3 limite ale Podișului Moldovei.
O3- Să compare, utilizând reprezentările cartografice sau imaginile de pe prezentarea online, formele de relief: podiş şi munte, precizând o asemănare şi o deosebire între ele.
O4- Să localizeze, pe Harta fizică a României, principalele subunități din Podișul Moldovei.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
La sfârșitul sesiunii competitive din Kahoot, are loc o discuție cu elevii privind variantele corecte de răspuns, cu explicații suplimentare.
Accesări: 830
Contribuitor: Luana Breazu - Facultatea de Geografie (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Kahoot
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.