Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a VIII-a >

Relieful României. Unitățile majore de relief – Podișul Moldovei

Sarcina de lucru pentru elevi:

În finalul lecției „Podișul Moldovei”, elevii primesc o sarcină de lucru pentru consolidarea cunoștințelor.

Intrați în aplicația Kahoot.it, unde veți răspunde la nouă întrebări (cu adevărat sau fals; alegerea variantei corecte).

1. Menționați limita de est a Podișului Moldovei?

  • Câmpia Română
  • Prutul
  • Delta Dunării
  • Carpații Orientali

2. Depresiunea Rădăuți este o diviziune a Podișului Moldovei:

  • Adevărat
  • Fals

3. Tipurile de roci care intră în alcătuirea petrografică a Podișului Moldovei sunt:

  • calcar, dolomit, sare
  • granit, diorite
  • petrol, cărbune
  • gresii, argile, marne, nisipuri

4. Menționați subunitățile Podișului Moldovei:

  • Câmpia Salontei, Pod. Lipovei
  • Pod. Sucevei, Pod. Bârladului
  • Pod. Sucevei, Pod. Bârladului, Câmpia Moldovei (Jijiei)
  • Munții Bucegi, Munții Făgăraș

5. Podișul Moldovei nu este puternic fragmentat:

  • Adevărat
  • Fals

6. Altitudinea maximă în Podișul Moldovei este de 688m:

  • Adevărat
  • Fals

7. Precizați modul de formare al Podișul Moldovei:

  • prin scufundarea și umplerea treptată cu sedimente
  • încrețirea scoarței terestre
  • depunerea de sedimente
  • toate variantele sunt corecte

8. Identificați limita de sud a Podișului Moldovei:

  • Granița cu Ucraina
  • Câmpia Română
  • Siret
  • Subcarpații Moldovei

9. Lecția de astăzi mi s-a părut:

  • Interesantă, asemănătoare cu lecțiile anterioare despre relieful României.
  • Foarte grea și neinteresantă.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

O1- Să precizeze, utilizând reprezentarea cartografică din fișele online primite de la profesor, trei elemente componente ale podișului (Podișul Moldovei).
O2- Să identifice, utilizând reprezentările cartografice din fișele online primite de la profesor, minim 3 limite ale Podișului Moldovei.
O3- Să compare, utilizând reprezentările cartografice sau imaginile de pe prezentarea online, formele de relief: podiş şi munte, precizând o asemănare şi o deosebire între ele.
O4- Să localizeze, pe Harta fizică a României, principalele subunități din Podișul Moldovei.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

La sfârșitul sesiunii competitive din Kahoot, are loc o discuție cu elevii privind variantele corecte de răspuns, cu explicații suplimentare.


Accesări: 469
Contribuitor: Luana Breazu - Facultatea de Geografie (2020)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Kahoot

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite