Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați, individual, o hartă conceptuală colaborativă online, utilizând aplicația Bubble.us. În această hartă trebuie să se regăsească clasificarea macroformelor reliefului terestru, așa cum v-a fost predată în timpul orei de geografie.
Indicații și criteriile urmărite în timpul realizării hărții conceptuale:
- În partea centrală a paginii de lucru, inserați o casetă mare (Bubble) cu denumirea de macrorelief,
- Din caseta mare să pornească două casete mici (Child Bubble) situate de-a parte și de alta a celei realizate anterior, care să se numească bazine oceanice și continente,
- Pentru fiecare casetă mică (Child Bubble), creați câte trei casete în care să notați formele de relief întâlnite la nivelul continentelor, respectiv formele de relief prezente la nivelul bazinelor oceanice,
- Pentru fiecare formă de relief prezentă la nivelul continentelor și a bazinelor oceanice, creați câte două casete destinate notării a câte un exemplu semnificativ pentru fiecare formă de relief, respectiv pentru notarea modului de formare a fiecărei forme de relief.
- Diferențiați caseta cu continente de cea cu bazine oceanice prin alegerea unei culori diferite.
- Atenție la așezarea în pagină a hărții conceptuale!
Sunt acceptate și alte modele de hărți conceptuale care să se apropie ca formă de cea propusă. Pot fi realizate și cu aplicații precum SpicyNodes, MindMeister, Popplet, MindMup etc.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: Să utilizeze conceptele: continent, bazin oceanic, câmpie, munte, deal, podiș, platformă continentală, câmpie abisală, abrupt continental.
O2: Să efectueze o sarcină de lucru din domeniul geografie, într-un timp dat.
O3: Să explice, printr-un argument, condițiile de formare a diferitelor forme de relief prezente la nivelul continentelor și al bazinelor oceanice.
O4: Să dezvolte modele schematice interrelaționate (taxonomii) utilizând conținuturi din domeniul geografie.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii realizează individual tema, în timpul pus la dispoziție de către profesor . Sarcina de lucru constă în realizarea unei hărți conceptuale care reprezintă, de fapt, o schemă a unui subcapitol din lecția numită ,,Unități majore ale reliefului terestru’’. Elevii încep prin a accesa aplicația Bubble.us și continuă prin adăugarea căsuțelor, ținând cont de indicațiile oferite de cadrul didactic. În partea centrală a paginii de lucru inserează o casetă mare denumită macrorelief. În partea stângă și în partea dreaptă a acestei casete, inserează alte două casete mici numite continente și bazine oceanice. Fiecare casetă mică are câte trei casete destinate notării formelor de relief prezente la nivelul continentelor și bazinelor oceanice. Ultimele casete create vor avea alte două casete, în care se va nota cate un exemplu de formă de relief și modul de formare. Elevii colorează cu roșu caseta denumită continente și cu albastru caseta denumită bazine oceanice. Elevii țin cont de așezarea corectă în pagină. Dintre toți elevii, cațiva au realizat câte două hărți conceptuale (una respectă forma cerută de profesor, alta îmbracă o altă formă, diferită de cea propusă în sarcina de lucru). După predarea temelor, profesorul afișează toate hărțile la avizierul clasei.
Accesări: 1.070
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: SpicyNodes Popplet MindMup Mindmeister Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.