Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a XI-a >

Resursele naturale și agricole. Impactul exploatării și valorificării resurselor asupra mediului

Sarcina de lucru pentru elevi:

1. Formați 5 echipe. Fiecare echipa va primi, în ordine, una din următoarele teme: I- Impactul exploatării petrolului și a gazelor de șist asupra mediului, II-Impactul exploatărilor miniere , III-impactul activităților agricole, IV-Impactul defrișărilor, V-Impactul valorificării apelor.

2. Realizați un poster sugestiv pe baza unor prezentări în Sway și a textului din manual. Acesta trebuie sa includă definiții specifice temei, explicații clare și concise ale impactului exploatării și valorificării resurselor respective asupra mediului, cel putin 3 măsuri de reducere a impactului negativ, o harta fizica a lumii cu zonele grav afectate, concluzia referitoare la tema studiata.

3. Încărcați posterul în avizierul virtual padlet utilizat la geografie, în maxim 6 zile.

4. Apreciați pe o scară de la 1 la 5 posterele celorlalte echipe, având în vedere informația științifică expusă și modul de prezentare al acesteia.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească noțiuni specifice temei (halda de steril, poluare radioactiva, agricultura intensiva, microhidrocentrala etc);
Să explice impactul exploatării și valorificării resurselor asupra mediului;
Să identifice trei măsuri de reducere a impactului negativ generat de exploatarea resurselor asupra mediului;
Să localizeze pe o harta fizica a lumii regiunile grav afectate;
Să-și formeze o atitudine corecta fata de utilizarea rațională a resurselor și față de protecția mediului înconjurător;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii se vor grupa în 5 echipe și vor prelua in ordinea numărului echipei câte una din temele propuse. Vor accesa prezentările in Sway puse la dispoziție de către profesor și pe baza acestora, dar si a informațiilor din manual, vor realiza câte un poster care va conține ca titlu tema preluata, definiții ale unor termeni specifici, explicații, soluții propuse pentru reducerea impactului negativ, o harta cu regiunile grav afectate și concluzia finala vis a vis de tema studiata. Vor încărca în timpul stabilit (6 zile de la preluarea sarcinii) posterul în Avizierul virtual utilizat la geografie și vor vizualiza și posterele realizate de celelalte echipe, pentru a le aprecia pe o scara de la 1 la 5 din punct de vedere al informației științifice și al modului de prezentare.


Accesări: 2.653
Contribuitor: Paula Lăcrămioara Sandu - Colegiul Național de Agricultură și Economie, Tecuci (2020)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Padlet Microsoft Sway

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite