Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru a începe activitatea de astăzi, veți accesa aplicația www.jigsawplanet.com și veți reconstitui imaginea, rezolvând în acest sens puzzle-ul: jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1522baf28570
După ce ați terminat de reconstituit imaginea, încercați să identificați persoanele din fotografie.
În cadrul subiectului dedicat lecției din cadrul platformei (Google Classroom) există o fișă de lucru (pentru acest lucru se poate utiliza aplicația Google Docs). Cu autorul acestei fișe de lucru, care cuprinde extrase din manual, vom identifica împreună regii României. Mai departe, cu ajutorul aplicației Google Jamboard vom realiza împreună o schemă grafică, de tip ciorchine. Schema va asocia faptele istorice importante din perioada interbelică, cu monarhii României. Mai apoi este completată schema în tabla virtuală, de către voi.
A doua activitate de învățare pornește de la o serie de materiale video cuprinzând diferite momente importante ale monarhiei în România. Aceste momente cuprind:
- Încoronarea regelui Ferdinand și a reginei Maria (15 octombrie 1922),
- Sărbătorirea zilei de 10 mai 1929 și a zilei de 10 mai 1935.
Pornind de la aceste materiale video, veți identifică elementele caracteristice ceremonialului regal, precum și asemănările și deosebirile dintre aceste momente de ceremonial. Le vom nota și pe acestea în cadrul materialului realizat mai devreme.
La final, cu ajutorul aplicației LeaningApps, veți asocia o serie de evenimente importante din perioada interbelică cu monarhul în timpul căruia s-au petrecut: digitaledu.ro/monarhia-dupa-primul-razboi-mondial-exercitiu-de-asociere/
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice câte două fapte istorice petrecute în timpul fiecăruia dintre cei trei monarhi ai României de după Primul Război Mondial.
Să realizeze scheme grafice prin utilizarea surselor istorice;
Să prezinte, pe baza surselor istorice, o deosebire între desfășurarea ceremoniilor din perioada monarhilor României.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Cu ajutorul acestor activități elevii se familiarizează mai bine atât cu evenimentele istorice, cât și cu diverse aplicații interactive. Aplicația de tip jigsawplanet urmărește să capteze atenția elevilor. Mai apoi, realizăm o schemă grafică/ hartă conceptuală, cu ajutorul aplicației de tip Google Jamboard (deși se poate utiliza orice aplicație de tip hartă conceptuală, consider că aceasta este mai ușor de utilizat pentru nivelul elevilor de clasa a VIII-a). La final, prin activitatea de rezolvare a unui exercițiu digital interactiv, elevii își consolidează cunoștințele.
Accesări: 1.287
Contribuitor: Sergiu Duma - Colegiul Național Moise Nicoară, Arad (2022)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: video LearningApps jocuri Jamboard
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.