Sarcina de lucru pentru elevi:
Organizăm clasa în 4 grupe de cate 6 elevi, în ordinea băncilor, pentru o activitate de învățare în baza textelor din manual pe care colegii voștri le-au citit cu voce tare. Veți primi un link in padlet.com, cu 4 sarcini de lucru, câte una pentru fiecare grupă (profesorul atribuie un nr pentru fiecare grupă atribuind sarcinile mai ușor de reperat, grupelor 1 și 2, respectiv elevilor care sunt mai puțin dornici să răspundă la activități). E un padlet tip rubrică, fiecărei sarcini de lucru îi este atribuită o coloană pentru răspuns.
Fiecare grupă își alege un reprezentant care va deschide link-ul, va nota numele de familie a membrilor grupului pentru identificarea grupei si va redacta răspunsurile, în timp ce colegii se ocupă de elaborarea răspunsului. Vă reamintesc că pentru o activitate de 10 minute, în padlet, sunt necesare răspunsuri scurte, sintetice. Este clar până aici?
Sarcinile de lucru pe care le regăsiți în link-ul pe care tocmai l-am trimis în googleclassroom, sunt următoarele:
(grupa 1) Identificați 6 deosebiri ale Constituției din 1923 față de cea din 1938,
(grupa 2) Identificați 6 deosebiri ale Constituției din 1938 față de cea din 1923,
(grupa 3) Motivați, cu exemple din text, în ce fel influențează Constituția din 1938 atribuțiile regelui,
(grupa 4) Evidențiați modul în care este reglementat dreptul de vot în Constituția din 1938 și specificați care credeți voi că este implicația acestei reglementări.
Aveți 10 minute din acest moment.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să explice cu propriile cuvinte diferențele dintre cele 2 Constituții,
– să argumenteze motivația principală a schimbărilor aduse de Constituția din 1938
– să facă o evaluare proprie asupra situației politice din România în anul care precedă izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În colaborare, elevii își aleg un reprezentant care va scrie răspunsurile în padlet.com. Ceilalți 6 din fiecare grupă vor căuta diferențele în cele 2 texte (respectiv Constituții), vor identifica atribuțiile extinse ale regelui respectiv vor evidenția creșterea vârstei de vot care implica excluderea tineretului pervertit de ideile Mișcării Legionare (profesorul va fi menționat intr-o lecție anterioară partidele și ideologiile din România Interbelică, pentru ca elevii să poată face această legătură). După 10 minute, un reprezentat al grupei citește cu voce tare răspunsurile iar profesorul va adresa întrebări elevilor din celelalte grupe dacă răspunsul nu este complet (grupele 1,2) și va permite o discuție dirijată pentru răspunsurile aferente grupelor 3,4 pentru a evidenția legitimarea prin Constituția din 1938 a unui regim autoritar (asemănător altor regimuri din Europa anului 1938, dar total diferit de regimul politic pe care România îl avea în anii posteriori Primului Război Mondial). Reprezentantul fiecărei grupe va face adnotări în redactarea răspunsurilor pe măsură ce ele sunt discutate în clasă, iar în final activitatea va rămâne în portofoliul clasei, disponibil tuturor elevilor. Profesorul va evalua activitatea fiecărei grupe. Scopul exercițiului este acela de a pregăti lecțiile următoare prin înțelegerea implicațiilor pe care clasa politică și regimul politic intern le au asupra deciziilor dezastroase din anii următori.
Accesări: 719
Contribuitor: Clara Suzana Râpan - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Padlet Google Classroom
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.