Sarcina de lucru pentru elevi:
Acum, pe baza informațiilor pe care le-am aflat, aș dori să realizăm un exercițiu. Vom împărți clasa în 2, iar fiecare jumătate de clasă în echipe de cate 3.
Echipele vor trebui sa realizeze un articol de ziar despre Tratatul de la Versailles, utilizând aplicația Padlet (https://padlet.com). Astfel, vă imaginați că sunteți tineri jurnaliști însărcinați să scrieți un articol despre acest subiect. Găsiți o imagine sugestivă pe internet si alegeți un titlu adecvat. În articol, trebuie să precizați minim trei prevederi ale tratatului și două consecințe ale acestuia.
Motivul pentru care am împărțit clasa în două este acela că aș dori ca echipele din prima jumătate sa scrie articolul in acord cu prevederile tratatului, in timp ce cealaltă jumătate să prezinte tratatul din perspectiva germană.
Primește puncte suplimentare echipa care la sfârșitul articolului poate formula o modificare în prevederile tratatului, pe care o consideră necesară, menționând efectele pe care crede că le-ar fi avut această modificare în relațiile internaționale din perioada următoare. Aveți 15 minute la dispoziție, iar la sfârșit vă rog să trimiteți link-ul la avizierul clasei, pentru a-l putea analiza cu toții ora următoare.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să precizeze data si locul încheierii tratatului
Să enumere statele participante la încheierea acestuia
Să specifice minim trei prevederi ale tratatului
Să menționeze minim două consecințe ale acestuia in plan european.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor accesa aplicatia si vor trebui sa se organizeze: cine cauta imaginea si eventual alege titlul, cine scrie prevederile, cine se ocupa de consecinte. Astfel ei vor folosi capacitati de comunicare si colaborare, completandu-si reciproc informatiile predate in clasa si astfel consolidandu-le. De asemenea vor exersa capacitati de sinteza in redactarea articolul, dar si de analiza si creativitate in ultimul punct al acestuia.
Accesări: 621
Contribuitor: Rodica-Claudia Maioru - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.