Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a X-a >

Romantismul. Floare albastră, de Mihai Eminescu

Sarcina de lucru pentru elevi:

În echipe de câte doi, creați un suport multimedia Canva, Moovly, PowerPoint sau Google Slides, pornind de la poezia studiată la clasă, „Floare albastră” de Mihai Eminescu, ilustrând principalele elemente romantice și, implicit, lirice.

Pentru texte și pentru filme, puteți utiliza într-o primă etapă Cram101 sau orice alt program de inteligență artificială, apoi verificați cu atenție rezultatele, să nu aibă erori factuale sau de interpretare.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice trăsături specifice genului liric
Să argumenteze apartenența poeziei eminesciene la romantism
Să identifice temele și motivele literare prezente în poezie
Să identifice imaginile auditive, vizuale, motive în poezie
Să analizeze o poezie din punct de vedere stilistic
Să comenteze motivele din poezia „Floarea albastră” și din întreaga creație eminesciană

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor reciti acasă poezia în paralel cu notițele luate la ora de curs. Vor stabili în scris principalele trăsături ale romantismului, iar apoi vor încerca să le identifice în poezie. Variantă de lucru: Vor începe materialul suport notând titlul adecvat, care să sugereze apartenența poeziei eminesciene la romantism. Primul slide va fi o introducere scurta, care să cuprindă date despre poetul Eminescu si concepția acestuia despre viață și artă. Fiecare ecran va conține o trăsătură a romantismului și câteva versuri din „Floare albastră" care să o ilustreze. Ultimul slide va cuprinde câteva concluzii referitoare la modul în care se raportează Eminescu la poezie, subliniind si influența romantismului german.


Accesări: 3.631
Contribuitor: Madena Popa - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Powerpoint inteligență artificială Google Slides ChatGPT

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite