Sarcina de lucru pentru elevi:
Având în vedere activitatea desfășurată în aceasta oră referitoare la romanele interbelice, realizați un avizier virtual folosind PADLET, prin intermediul căruia să menționați cum sunt abordate următoarele teme în cele 4 romane: iubirea, moartea, familia, destinul.
- Ion
- Baltagul
- Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război
- Enigma Otiliei
Vă veți împărți în patru grupe (în funcție de așezarea în bănci), corespunzătoare celor patru romane, desemnându-vă câte un reprezentant care să noteze în padlet răspunsurile voastre și să trimită linkul la avizierul creat de echipă pe grupul clasei.
După ce fiecare grup își prezintă ideile, ceilalți oferă un punctaj de la 1 la 100, apreciind informațiile oferite și modul de prezentare.
Veți continua lucrul la avizierul grupei acasă. Puteți adăuga fotografii sugestive sau fragmente din filmele ecranizate după aceste romane.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere romane interbelice;
Să identifice tema romanelor studiate (fiecare în parte);
Să explice cum sunt abordata tema iubirii/ familiei/ morții/ destinului în romanele interbelice studiate.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Realizarea acestei sarcini presupune buna cunoaștere a celor patru romane interbelice, prilejuind exersarea colaborativă a capacităților de analiză și de gândire critică, imaginație, creativitate, sinteză. Elevii sunt împărțiți pe grupe, activitatea desfășurându-se în colaborare. Fiecare grupă trebuie să realizeze, prin intermediul aplicatiei PADLET, un avizier în care va menționa cum este abordata tema iubirii/ familiei/ morții/ destinului în cele patru romane interbelice studiate. De exemplu, iubirea apare în diverse forme: adolescentină (Felix), instinctuala (Ion), matură (Vitoria), ca ultima șansă de împlinire sentimentala (Leonida), paternă (Costache), idealistă (Ștefan). În avizier se pot nota informații însoțite de fotografii sugestive, fragmente din romane sau filmulețe, forma de prezentare rămânând la decizia fiecărei grupe în parte. Interevaluarea din final scade gradul de subiectivitate al profesorului, permițând un feed-back rapid și stimulând următoarele demersuri didactice.
Accesări: 1.223
Contribuitor: Jenica Alina Filimon - Colegiul Național de Agricultură și Economie, Tecuci (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Padlet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.